Osynlig muspekare.. [hjälp plz]
Osynlig muspekare.. [hjälp plz]
hej, jag har startat ubuntu 6.10 förförsta gången på den här datorn ,
men muspekaren syns inte, den verkar finnas där, man kan aktivera knappar och trycka på grejer...
men man ser aldrig muspekaren. nån som vet va problemet är ? ,
tacksam för svar....
men muspekaren syns inte, den verkar finnas där, man kan aktivera knappar och trycka på grejer...
men man ser aldrig muspekaren. nån som vet va problemet är ? ,
tacksam för svar....
Senast redigerad av 1 psu, redigerad totalt 21 gånger.
SV: Osynlig muspekare..
Hej och välkommen hos oss, psu !! 
Kör du från Live CD:n eller har du installerat Ubuntu ?
Har du USB mus ?
Hälsningar
Peter

Kör du från Live CD:n eller har du installerat Ubuntu ?
Har du USB mus ?
Hälsningar
Peter
Tack 
jag kör från live cdn, ubuntu 6.10. kör en laser mus som går att koppla på usb och på vanlig musport men just nu så är den kopplad på den vanliga musporten.

jag kör från live cdn, ubuntu 6.10. kör en laser mus som går att koppla på usb och på vanlig musport men just nu så är den kopplad på den vanliga musporten.
Kan du prova med att koppla musen till USB porten ?
Laser? En av de senare Logitech då eller?psu skrev: Tack
Men det borde iof inte spela någon roll. Du verkar ju kunna använda den även om den inte syns...
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
har testat samma problem..Little John skrev: Kan du prova med att koppla musen till USB porten ?

testat en annan mus det samma problemEmil.s skrev:Laser? En av de senare Logitech då eller?psu skrev: Tack
Men det borde iof inte spela någon roll. Du verkar ju kunna använda den även om den inte syns...

Senast redigerad av 1 psu, redigerad totalt 21 gånger.
SV: Osynlig muspekare.. [hjälp plz]
Jag har exakt samma problem när jag kör Live CDn på en bärbar (i stortsett en Dell Lattitude D505) (skall installera Ubuntu när den nya hårddisken kommer inom ett par dagar)
vad kan man göra åt det???
Tack på förhand
vad kan man göra åt det???
Tack på förhand
SV: Osynlig muspekare.. [hjälp plz]
Kan tilllägga att när KDE (eller Gnome) körs så är det stillastående "brus" längst upp på skärmen (ca 1cm) och att bilden därmed är nedskjuten ca 1cm, jag kan se muspekaren när den är upptagen men lyckas inte komma på något sätt att byta den (iallafall inte i KDE) då man inte ser vars man pekar och KDE inte verkar ha stöd för "tabb-ande"
någon som har något förslag på åtgärd nu?

någon som har något förslag på åtgärd nu?