Svtplay-dl funkar inte med Dplay.se (kanal 5)

Här behandlar vi program för Internet och kommunikation; webbläsare, chatt-program, filöverföring osv.
Användarvisningsbild
buskerika
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Svtplay-dl funkar inte med Dplay.se (kanal 5)

Inlägg av buskerika »

Har installerat 16.04 Mate på en dator för att kolla om Svtplay-dl funkar bättre nu. Med Svt funkar det bra men inte med Dplay.se. Får fortfarande felmeddelande

Kod: Markera allt

er@busk2:~$ svtplay-dl http://www.dplay.se/jorden-runt-pa-6-steg/season-2-jeremy-clarkson/
ERROR: Can't find video id
Någon som har svar?
Användarvisningsbild
JoWa
Global Moderator
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Kontakt:

Re: Svtplay-dl funkar inte med Dplay.se (kanal 5)

Inlägg av JoWa »

Det fungerar i Ubuntu 16.10, som har en nyare version av svtplay-dl.
Noble Numbat | Firefox 125β (snap) | Privacy Badger
Användarvisningsbild
Gunnar Hjalmarsson

Inlägg av Gunnar Hjalmarsson »

Om du hämtar och installerar en nyare version, skulle du kunna välja den i zesty (blivande 17.04) som är ännu nyare.
Användarvisningsbild
buskerika

Inlägg av buskerika »

Gunnar Hjalmarsson skrev:Om du hämtar och installerar en nyare version, skulle du kunna välja den i zesty (blivande 17.04) som är ännu nyare.
JoWa skrev:
Men är det ingen som fått Dplay att funka i 16.04? Håller mig helst till LTS:er... Kan man inte ta ner svtplay-dl för 16.10? Har aldrig testat att ta ner prg som stöder en nyare distro än den man kör, så isåfall behöver jag lite hjälp.
Edit: Det kanske var det du menade Gunnar :oops:
Användarvisningsbild
Gunnar Hjalmarsson

Ja, det var det jag menade (även om jag pekade på versionen i den blivande 17.04).

Vad du då gör är att du laddar ner .deb-filen. Sedan kan du högerklicka på filen med Filer och välja "Öppna med Installera programvara".
Användarvisningsbild
buskerika

Inlägg av buskerika »

Gunnar Hjalmarsson skrev:Ja, det var det jag menade (även om jag pekade på versionen i den blivande 17.04).

Vad du då gör är att du laddar ner .deb-filen. Sedan kan du högerklicka på filen med Filer och välja "Öppna med Installera programvara".
länken leder till Launchpad där det finns filer som slutar på .dsc och tar.gz. Jag laddade ner tar,gz och packade upp men känner mig lite fånig när jag inte vet hur jag ska installera. i Readme finns iofs instr för installering men då installeras ju bara den version jag redan har i förrådet.
Användarvisningsbild
Gunnar Hjalmarsson

Om du laddar ned från Launchpad: Välj filen med ändelsen .deb och strunta i resten.
Användarvisningsbild
buskerika

Inlägg av buskerika »

Gunnar Hjalmarsson skrev:Om du laddar ned från Launchpad: Välj filen med ändelsen .deb och strunta i resten.
Jag hittade inga deb-filer där men på ubuntu.packages fanns och det var hur smidigt som helst! Laddar just ner Filip och Fredriks program!

En sista fråga bara, för att få uppdateringar till zestys version av Svtplay-dl måste jag inte lägga till något ppa i förrådet?
Senast redigerad av 2 buskerika, redigerad totalt 28 gång.
Användarvisningsbild
Gunnar Hjalmarsson

Nja, vad du gjorde nu var att du manuellt installerade paketet som för närvarande finns i zesty-förrådet. Inget PPA är inblandat, och du kan inte generellt lägga till zesty till paketkällorna för 16.04.

Du kan lugnt använda den version du har nu, och om du senare skulle finna att det inte funkar på en viss sajt, kan du kolla om det finns en senare version och i så fall installera den.

Detta är lite klumpigt. För den här typen av program skulle man önska att den senaste versionen hos Debian automatiskt synkades till alla aktuella Ubuntu-versioner. Att inte så sker beror på Ubuntus försiktiga policy om uppdateringar av släppta versioner.
Användarvisningsbild
buskerika

Inlägg av buskerika »

Gunnar Hjalmarsson skrev:Nja, vad du gjorde nu var att du manuellt installerade paketet som för närvarande finns i zesty-förrådet. Inget PPA är inblandat, och du kan inte generellt lägga till zesty till paketkällorna för 16.04.

Du kan lugnt använda den version du har nu, och om du senare skulle finna att det inte funkar på en viss sajt, kan du kolla om det finns en senare version och i så fall installera den.

Detta är lite klumpigt. För den här typen av program skulle man önska att den senaste versionen hos Debian automatiskt synkades till alla aktuella Ubuntu-versioner. Att inte så sker beror på Ubuntus försiktiga policy om uppdateringar av släppta versioner.
OK!

Ånnu en fråga: när det gäller kvarliteten såg jag i en annan tråd ett tips jag försökte följa men fick ett felmeddelande jag inte förstår

er@er:~$ svtplay-dl http://www.dplay.se/jorden-runt-pa-6-steg/season-2-jeremy-clarkson/ -quality=1686
ERROR: Requested quality is invalid. use a number or range lowerNumber-higherNumber
Användarvisningsbild
Gunnar Hjalmarsson

buskerika skrev:när det gäller kvarliteten såg jag i en annan tråd ett tips jag försökte följa men fick ett felmeddelande jag inte förstår

er@er:~$ svtplay-dl http://www.dplay.se/jorden-runt-pa-6-steg/season-2-jeremy-clarkson/ -quality=1686
ERROR: Requested quality is invalid. use a number or range lowerNumber-higherNumber
Pröva dubbla bindestreck:

--quality=1686
Användarvisningsbild
buskerika

Inlägg av buskerika »

Gunnar Hjalmarsson skrev:
buskerika skrev:när det gäller kvarliteten såg jag i en annan tråd ett tips jag försökte följa men fick ett felmeddelande jag inte förstår

Pröva dubbla bindestreck:

--quality=1686
TACK!! :kram:
Skriv svar

Återgå till "Internet"