Har installerat 16.04 Mate på en dator för att kolla om Svtplay-dl funkar bättre nu. Med Svt funkar det bra men inte med Dplay.se. Får fortfarande felmeddelande
Gunnar Hjalmarsson skrev:Om du hämtar och installerar en nyare version, skulle du kunna välja den i zesty (blivande 17.04) som är ännu nyare.
JoWa skrev:
Men är det ingen som fått Dplay att funka i 16.04? Håller mig helst till LTS:er... Kan man inte ta ner svtplay-dl för 16.10? Har aldrig testat att ta ner prg som stöder en nyare distro än den man kör, så isåfall behöver jag lite hjälp.
Edit: Det kanske var det du menade Gunnar
Gunnar Hjalmarsson skrev:Ja, det var det jag menade (även om jag pekade på versionen i den blivande 17.04).
Vad du då gör är att du laddar ner .deb-filen. Sedan kan du högerklicka på filen med Filer och välja "Öppna med Installera programvara".
länken leder till Launchpad där det finns filer som slutar på .dsc och tar.gz. Jag laddade ner tar,gz och packade upp men känner mig lite fånig när jag inte vet hur jag ska installera. i Readme finns iofs instr för installering men då installeras ju bara den version jag redan har i förrådet.
Nja, vad du gjorde nu var att du manuellt installerade paketet som för närvarande finns i zesty-förrådet. Inget PPA är inblandat, och du kan inte generellt lägga till zesty till paketkällorna för 16.04.
Du kan lugnt använda den version du har nu, och om du senare skulle finna att det inte funkar på en viss sajt, kan du kolla om det finns en senare version och i så fall installera den.
Detta är lite klumpigt. För den här typen av program skulle man önska att den senaste versionen hos Debian automatiskt synkades till alla aktuella Ubuntu-versioner. Att inte så sker beror på Ubuntus försiktiga policy om uppdateringar av släppta versioner.
Gunnar Hjalmarsson skrev:Nja, vad du gjorde nu var att du manuellt installerade paketet som för närvarande finns i zesty-förrådet. Inget PPA är inblandat, och du kan inte generellt lägga till zesty till paketkällorna för 16.04.
Du kan lugnt använda den version du har nu, och om du senare skulle finna att det inte funkar på en viss sajt, kan du kolla om det finns en senare version och i så fall installera den.
Detta är lite klumpigt. För den här typen av program skulle man önska att den senaste versionen hos Debian automatiskt synkades till alla aktuella Ubuntu-versioner. Att inte så sker beror på Ubuntus försiktiga policy om uppdateringar av släppta versioner.
OK!
Ånnu en fråga: när det gäller kvarliteten såg jag i en annan tråd ett tips jag försökte följa men fick ett felmeddelande jag inte förstår
er@er:~$ svtplay-dl http://www.dplay.se/jorden-runt-pa-6-steg/season-2-jeremy-clarkson/ -quality=1686
ERROR: Requested quality is invalid. use a number or range lowerNumber-higherNumber
er@er:~$ svtplay-dl http://www.dplay.se/jorden-runt-pa-6-steg/season-2-jeremy-clarkson/ -quality=1686
ERROR: Requested quality is invalid. use a number or range lowerNumber-higherNumber