Mitt problem är igentligen att jag får inte min CS server och fungera som den ska. Och tro mig, jag har testat det mesta. En lista på vad jag har gjort för att felsöka mitt problem kommer som en lista nedan sen.
Till er kunniga därute som vet hur en CS server ska fungera så är bra hitboxar ett måste. Som en person uttryckte sig, Hitboxarna är som lutande tornet i Pisa. Och det stämmer väldigt bra in på min server

Jag kör förnärvarande ubuntu 5.10 serverutgåvan på burken. Har även testat debian innan men tyvär samma sak. Fixat in nya kärnor, pillat och trixat där också utan resultat.
Tänkte nu kolla med er kunniga inom nix. Finns det nån dist som är mer bra än nån annan när det kommer till spelserver ? Jag är nöjd med ubuntu och tycker att den är väldig lättskött m.m
Surfade runt lite igår på ubuntus hemsida och hittade dessa.
ubuntu-server-5.10-install-i386.iso ( Den jag kör med nu )
ubuntu-6.06.1-server-i386.iso ( ska innehålla LAMP )
ubuntu-6.10-server-i386.iso ( LAMP även här )
LAMP står väl för Linux, Apache, MySQL och PHP. Så dom versionerna kanske jag inte behöver eller??...
Sen såg jag även att det fanns dvd.iso:os finns det ngt mer på dom skivorna än dom vanliga cd.iso ?
Så till min serverdator:
HP DC-7100
P4 3.2
1024 Ram DDR2
40 Gb SATA Disk.
Jag själv personligen tycker att den burken borde klara av en sketen CS server 1.6 på. Har läst att det finns folk som kör cs server på 333 mz och får dom att flyta på.
Min kära lina står BBB för och dom erbjuder mig underbara 100/10.
Så linan ska räcka gott och väl också tycker jag.
Nu kommer listan på allt jag har försök med.
Bytt kablar ( kör CAT6 nu )
Bytt switchar ( 3 st ) den jag kör med nu ( Netgear FS-108 ) köpte jag för 2 v sen. Bytt nätverkskort 4 ggr. Ska köpa ett netgear närverkskort nu på fredag och kolla den också.
Testat säkert 30 st server.cfg allt från privata till dom som finns på dom större spelforumen/sites.
Pillat med sys_ticrate.
Laggt in olika pingboost prog.
Ändrat rates fram och tillbaka.
Pillat med -pingboost 1,2 och 3
Ändrat och gett hlds_l mer ramminne dvs. hlds_l får mer prio än dom andra procesesserna
Kollat via ps aux där ser man att hlds_l inte tar upp mer än 3-12 % av cpu:ns prestanda.
Men fortfarande är det same sh**
Enligt mig så har jag verkligen försökt att lösa mitt problem och felsöka allt som går

Kan beskriva problemen lite mer specifikt och hur servern beter sig när man är inne och spelar.
Förutom att hitboxarna lever sitt eget liv.
När man kastar granater tex. smoke, he och flash så hackar dom fram i luften

Kan inte få server upp till 1000 fps utan att allt går speedat. Om ni undrar vad jag menar så går allt snabbt.. Switcha från kniv till pistol m.m
tiden går snabbare och man rör sig snabbare.
Vad jag har hört så är det bättre med en server som har en stabil fps än att ha en där fps:en droppar hela tiden. Sätter jag min ticrate på 1000 så droppar fps:en allt från 1000 ner till ca. 200 beroende på vilken -pingboost jag kör med. Kör jag då med -pingboost 3 och sys_ticrare 10000 så får jag upp servern till 1000 fps MEN. Servern blir speedad

Ojj det råkade bli mer en roman än en begäran till hjälp

Jag vill verkligen inte gå tillbaka till win. Dom är så ostabila och man måste reboota om datorn för att datorn har stått på i över 1 v. saker man måste utstå för att man kör med microsoft.
Jag kommer posta denna roman i flera forum.
Tacksam för mogna och seriösa svar till lösning till mitt problem.
Jag är inte så kunnig när det kommer till linux men lite kan jag. Klarar av och installera en cs-server iaf

Kanske är ngt som jag helt enkelt har missat och inte tänkt på.
I vilket fall som helst så är jag tacksam för alla svar och hjälp.
Tack på förhand.