Muspekaren laggar

Quaam

Muspekaren laggar

Inlägg av Quaam »

Hej.. Har sökt lite men inte hittat någon information som löser mitt problem. Kanske har tagits upp tidigare....
Har precis installerat xubuntu på gamla servern som stod och skräpa... då jag kommer att bli tvungen att lämmna in min bärbara på service så blir jag tvungen att sitta på den här ett tag... allt funkar skitbra, förutom att muspekaren börjar lagga när man lämmnat datorn ca 15-20 minuter.... det övriga i operativet verkar funka som det ska.. men inte musen... bör väl kanske tilläggas att det är en usb mus.. har provat med 2 st olika och olika usb portar, men samma sak.... Hoppas nån har en smidig lösning på detta problem till mig.. =)
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

SV: Muspekaren laggar

Inlägg av Urban Anjar »

Är den hyfsat snabb när du har startat och loggar in alltså?

Fortsätter den lagga sedan eller kommer den igång när du har pekat runt lite?

Berätta lite om vad du kör på för hårdvara. Hur gammal och hur myckat RAM i alla fall.
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Quaam

SV: Muspekaren laggar

Inlägg av Quaam »

Burken jag kör på har dubbla P3'or på 1Ghz styck... 1gig ram... muspekarn kommer inte igång överhuvud taget.. ända som hjälper är att starta om.... funkar fint tills man lämmnat datorn ett tag... men när man kommer tillbaka är det helt kört... allt verkar funka fint utom muspekaren... resten av systemet verkar flyta på.

Jag har dock kommit fram till att det har något med azureus att göra... när jag inte kör azureus på den här datorn så funkar det som det ska. Men startar jag azureus och sen lämmnar den ett tag så kommer problemet tillbaka.... :(
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"