Google Chrome ver. 48.0.2564.116
#1. Arbetar ofta med flikar. Har exempelvis 2 öppna och väljer att gå till nästa sida på exempelvis ett forum. Tror att sidan ska bytas "i bakgrunden" och hoppar till en annan flik så länge. Så sker ej utan först när jag går tillbaka till "rätt" flik så byts sidan.
#2. Vissa bilder i svag färg verkar inte synas. Var på en sida där någon hade skrivit en kommentar på en bild men det fanns ingen avatar. Kontrollerade i annan webbläsare och såg att medlemmen hade någon default avatar i en svag blå färg. Syntes inte i Chrome.
#3. På sidor med mycket bilder (exempelvis DeviantArt) får jag ofta ladda om sidan eftersom inte alla bilder visas. Och inte ens det hjälper alltid.
#4. Var på en sida och skulle ladda ner en Zip fil. Eftersom jag hade uBlock så fick jag vänta i 60 sekunder som "straff". Men jag måste stanna på sidan för bytte jag till annan flik stannade "räkneverket" upp. (Fel närbesläktat med punkt 1)
I övrigt fungerar webbläsaren bra och den är snabb. Youtube flyter bra även om jag pga datorns dåliga prestanda brukar nöja mig med 360P. Inga tillägg körs utom uBlock Origin. Att tömma webbhistoriken komplett hjälper inte (jag blir dessutom utloggad vilket jag inte ska bli då rensa lösenord inte är valt). Läsaren får ej uppdateringar då den inte längre stöds.
Firefox ver. 47.0
#Enkel felbeskriving: Det som sker det sker någon gång. Ja, så enkelt är det. Programmet är otroligt segt men fungerar i övrigt som det ska. Youtube får man dock hoppa över då det inte fungerar något vidare. OK, filmerna spelas upp men att få fram menyerna (samt volymreglage etc) kan ta tid. Kör också här på 360P men det hjälper inte så mycket. Har satt tillbaka allt till original utseende och stängt av alla tillägg. Lade dock till uBlock Origin. Läsaren får ibland uppdateringar.
Ja, min dator är gammal men den funkar. Det är en Compaq Presario med 1gb minne och en Pentium 4 processor på 2.80GHz. Och NEJ, jag vill inte uppgradera grafik drivrutinerna. Jag har försökt med det tidigare men det blev inte bra. När jag försökte återställa så slog det ut ett par mjukvaru komponenter och dessa fel är fortfarande kvar i systemet. Kör Ubuntu 12.04 LTS 32-bit med utility som skrivbordsmiljö (hoppas det heter så