Feisty-fest i Göteborg
Feisty-fest i Göteborg
Kallar alla Göteborgare med omnejd som kan tänkas vara intresserade av att fira Feisty-releasen med en fest.
Var och hur?!
Var och hur?!
- Sprak
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
SV: Feisty-fest i Göteborg
Jag är på... det är ju bara läsvecka 2 -> jättelångt kvar till någon tenta.
Borde inte några som läser datateknik kunna fixa ett ställe, eller är jag bara fördomsfull?
(Alla på data kanske kör Gentoo eller något sådant)
Borde inte några som läser datateknik kunna fixa ett ställe, eller är jag bara fördomsfull?

- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
rancor, jag gillade ditt inlägg om Getskärs vandrarhem 

På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

vulfgar skrev: rancor, jag gillade ditt inlägg om Getskärs vandrarhem![]()

Jag tror ändå det vandrar mot att hålla sig i centrala Göteborg då jag i alla fall gärna ser många som hänger på

- vulfgar
- ung forumnörd
Jag tror - tyvärr - att du har rätt. Antagligen fler som kan hänga på då.rancor skrev: Jag tror ändå det vandrar mot att hålla sig i centrala Göteborg då jag i alla fall gärna ser många som hänger på![]()
Fast iofs så kan ju alla komma med sina idéer på var man vill vara, det är ju egentligen inte givet att en storstad är det bästa, men bra kommunikation är väl en förutsättning.

-
Hej
Det kanske är en bra början att funderat över vad det ska vara för stil på en sådan fest?
Är det ett firande för närmast sörjande?
Är det ett öppet releaseparty dit man bjuder folk som borde lära sig bättre? Demo av nya Feisty etc.
Är det en sammankomst där man vill ha internetanslutning för laptops?
En smidig lösning hade kanske varit att snacka med ett internetcafé och hålla det där. Beror på hur avancerat man vill/orkar göra det och hur stort man tror det kan bli.
Det kanske är en bra början att funderat över vad det ska vara för stil på en sådan fest?
Är det ett firande för närmast sörjande?
Är det ett öppet releaseparty dit man bjuder folk som borde lära sig bättre? Demo av nya Feisty etc.
Är det en sammankomst där man vill ha internetanslutning för laptops?
En smidig lösning hade kanske varit att snacka med ett internetcafé och hålla det där. Beror på hur avancerat man vill/orkar göra det och hur stort man tror det kan bli.
- Bossieman
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
- Kontakt:
Jag är på! Vart var?
* Detta meddelande har granskats av FRA *
* Detta meddelande har granskats av FRA *
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Det hade varit intressant att få vara med på.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
- zero gravity
- Wikiadmin
- Kontakt:
Hehe, Getskärs värdshus låter som en fin idé
nära o bra.

Abusus non tollit usum
hehe, neh. Då hade det fått heta Västkust-feisty-fest eller nått.zero gravity skrev: Hehe, Getskärs värdshus låter som en fin idénära o bra.
Neh, Göteborg gäller

Vad vill vi göra?
Jag skiter gärna i datorer och svingar mycket hellre ett par bägare med Ubuntu-folk och snackar skit.
Är pengar något vi skall prioritera, alltså satsa på en billig pizza eller skall vi ta en riktig krog?
Billiga ställen är Vasastan där öl, vin och cider kostar 25 kr, samma sak gäller Chez amiz men där är åldersgränsen 18 och på båda ställen så kommer det vara överfullt redan kl 21, om inte tidigare och det är svårt som fan att sitta i grupp.
Jag älskar ju Hardrock eftersom det är bekvämt, god mat och de har Wlan så om man vill ta med sin laptop så är inte det omöjligt. Är man där tidigt är det inte heller inträde och även 18 kommer in då det är i grupp.
- gholen
- Hedersmedlem
- Utgåva: 10.04 Lucid LTS
- Kontakt:
rancors idé om hardrock låter ju iofs iinte så dum, men vad tar dom för en öl eller två?
Att vi ska festa är helt klart en sak, för alla, alla som är här, gör ett underbart jobb med att hjälpa varann.
Att vi sedan jobbar på med detta, en fest till äran av oss, och ubuntu, är inte heller fel.
Sen, öl, god mat,Wlan, kanske en cigg utanför sedan, kan det bli mycket bättre? *myser*
Att vi ska festa är helt klart en sak, för alla, alla som är här, gör ett underbart jobb med att hjälpa varann.
Att vi sedan jobbar på med detta, en fest till äran av oss, och ubuntu, är inte heller fel.
Sen, öl, god mat,Wlan, kanske en cigg utanför sedan, kan det bli mycket bättre? *myser*
-
Låter ju som en lattjo liten tillställning! Får man vara med?
Jajjamen! Alla är välkomnaAnders Billander skrev: Låter ju som en lattjo liten tillställning! Får man vara med?

- ZX Spectrum
Verkar som att det är många som vill komma på festen :-)
Snart blir det väl Skandinavium, för att alla ska få plats ;-)
Snart blir det väl Skandinavium, för att alla ska få plats ;-)
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Ok.
Vilka möter upp? Kan jag få en hand upp
*vinkar*
Vilka möter upp? Kan jag få en hand upp
*vinkar*
- DeepThought
Jag lär nog försöka dyka upp
(om inget tänker stå ivägen). Kanske lyckas få med med ett par Ubuntuanvändare till från min vänskapskrets också, får se (tror inte de är omöjliga att få med
).

WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...
- vulfgar
- ung forumnörd
jag räknar med att komma

- ZX Spectrum
Jag kommer om det inte krockar med något.
- Fribacka
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Jag dyker gärna upp en sväng men min pung är inte djup och flertalet öl på lokal är inget som jag prioriterar. Då låter det bättre med ett stillsamt privatkalas i stil med:
Fribacka startar nedräkningen mot den 19 april...gholen skrev: en fest till äran av oss, och ubuntu, är inte heller fel.
/Fribacka (Ubuntu 8.04, IBM thinkpad T30)
"I'd rather be in the mountains thinking about God than in church thinking about the mountains."
"I'd rather be in the mountains thinking about God than in church thinking about the mountains."