"The only requirement for using wttr.in is "curl". Ubuntu / Debian / Linux Mint users (and derivatives)."
sudo apt-get install curl
Se väder i terminalen:
curl wttr.in/solna
Mer om "Using wttr.in" i terminalen http://www.webupd8.org/2016/04/get-weat ... minal.html
Få väderinformation från terminalen.
- Pink Panther
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Få väderinformation från terminalen.
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah
- Gunnar Hjalmarsson
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: Få väderinformation från terminalen.
Ett annat sätt är att titta ut genom fönstret.
I pc-bsd verkar terminal -kommandot fungera direkt och överensstämma med fönsterutkikens Light rain.
Prognoserna för lördag/söndag ser inte bättre ut än kvällens lätta regnskurar. visar högerhandens mellan tummen och pekfingret nymånen.
Kod: Markera allt
curl wttr.in
Prognoserna för lördag/söndag ser inte bättre ut än kvällens lätta regnskurar.
Kod: Markera allt
curl wttr.in/Moon
posted from a silent usb, cf, sdhc, ssd or revodrive started pc. Ext2Fsd Project PC-BSD® PenDriveLinux UsbForum SSD review
Jag trodde att de flesta hade någon form av grafikenhet i sin dator numera. 
1980 då jag lämnade skolbänken och den då toppmoderna datorn "ABC 80", hade wttr.in säkert gjort succé. Fast då fanns ju varken internet eller några operativsystem, så det hade inte fungerat ändå. Det var programspråket "Basic" eller ren maskinkod som gällde, och grafiken skapades i ett katodstrålerör med hjälp av en "IC-krets". Den som hade lyckats presentera wttr.in, i prompten, hade utan tvekan blivit kung på skolan.

1980 då jag lämnade skolbänken och den då toppmoderna datorn "ABC 80", hade wttr.in säkert gjort succé. Fast då fanns ju varken internet eller några operativsystem, så det hade inte fungerat ändå. Det var programspråket "Basic" eller ren maskinkod som gällde, och grafiken skapades i ett katodstrålerör med hjälp av en "IC-krets". Den som hade lyckats presentera wttr.in, i prompten, hade utan tvekan blivit kung på skolan.

Alltid på kanelen!
Skapa en text fil på skrivbordet, döp den till Vädret.desktop, och klistra in följande.
Högerklicka på filen, välj Egenskaper, gå till fliken Behörigheter och kryssa "Tillåt körning av filen som ett program".
(Raderna Exec=curl wttr.in/ och Icon=/usr/home/namn/Bilder/vedret.png är nog de enda du behöver redigera. curl wttr.in/ hamnar ca 20 km från mig och det är acceptabelt, vet inte om det finns något externt närmare. namn kan du redigera och Bilder ska i bsd vara Pictures, sedan bör det fungera. Kanske någon annan har enklare förslag.)
Fast enklast är kanske i webläsaren wttr.in/
Gömt innehåll: Visa!
(Raderna Exec=curl wttr.in/ och Icon=/usr/home/namn/Bilder/vedret.png är nog de enda du behöver redigera. curl wttr.in/ hamnar ca 20 km från mig och det är acceptabelt, vet inte om det finns något externt närmare. namn kan du redigera och Bilder ska i bsd vara Pictures, sedan bör det fungera. Kanske någon annan har enklare förslag.)
Fast enklast är kanske i webläsaren wttr.in/
posted from a silent usb, cf, sdhc, ssd or revodrive started pc. Ext2Fsd Project PC-BSD® PenDriveLinux UsbForum SSD review