Sommartid
- johanre
- Serveradmin
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: Sommartid
Jag har justerat tiden på forumet nu. Det kan krävas att du som inloggad måste logga ut och in igen för att det skall synas. Notera även att tidsinställningar kan göras personligen så det ser inte nödvändigtvis likadant ut för alla. Men för gäster borde det vara sommartid som visas nu
Vad bra!johanre skrev:Jag har justerat tiden på forumet nu.
-
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Det är återigen normaltid som visas när man inte är inloggad trots att hela EU plus ett antal länder till i världsdelen gick över till sommartid sista söndagen i mars, så för nästan en månad sedan. Med andra ord är alla tidsangivelser som om man bodde i Portugal, Storbritannien eller på Island...
Det här är ett svenskt forum som huvudsakligen besöks av folk från Sverige och övriga Norden och i princip alla dessa förväntar sig att tidsangivelserna ska gälla Sverige.
Hur man ställer in saker på sitt eget konto varierar naturligtvis, men att inte hålla den officiella forumtiden uppdaterad ser väldigt oprofessionellt ut.
Det här är ett svenskt forum som huvudsakligen besöks av folk från Sverige och övriga Norden och i princip alla dessa förväntar sig att tidsangivelserna ska gälla Sverige.
Hur man ställer in saker på sitt eget konto varierar naturligtvis, men att inte hålla den officiella forumtiden uppdaterad ser väldigt oprofessionellt ut.
För mig är det korrekt tid som visas då jag inte är inloggadJohanna skrev:Det är återigen normaltid som visas när man inte är inloggad trots att hela EU plus ett antal länder till i världsdelen gick över till sommartid sista söndagen i mars, så för nästan en månad sedan. Med andra ord är alla tidsangivelser som om man bodde i Portugal, Storbritannien eller på Island...
Det är inget jag själv ens reflekterat över, men tiden blir korrekt angiven då man loggat ut.Johanna skrev:Hur man ställer in saker på sitt eget konto varierar naturligtvis, men att inte hålla den officiella forumtiden uppdaterad ser väldigt oprofessionellt ut.
- johanre
- Serveradmin
Även för mig visas korrekt tid när jag inte är inloggad.
Har du en skärmdump som kan illustrera vad du anser vara fel, Johanna?
Sent from my Redmi 3 using Tapatalk
Har du en skärmdump som kan illustrera vad du anser vara fel, Johanna?
Sent from my Redmi 3 using Tapatalk
- JoWa
- Global Moderator
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
- Kontakt:
Det räcker att någon sjunger litet (och tar sig in på rätt ställe). Denna någon tycks dock inte vilja träda fram och ta åt sig äran. 

Noble Numbat | Firefox 125β (snap) | Privacy Badger
- johanre
- Serveradmin
OK, super - tack Jowa för att du rättade till det. 

- Broder Tuck
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Hos mig kvarstår diskrepansen på tiden mellan in- resp utloggad
- Bilagor
-
- Tid Inloggad.png (7.88 KiB) Visad 6174 gånger
-
- Tid utloggad.png (8.16 KiB) Visad 6174 gånger
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
- JoWa
- Global Moderator
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
- Kontakt:
Vad har du för inställningar i ucp.php?i=165 ?
Noble Numbat | Firefox 125β (snap) | Privacy Badger
- Broder Tuck
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Tack för hjälpen, JoWa, där var felet hos mig. För sommartid var svarsrutan för nej ikryssad.JoWa skrev:Vad har du för inställningar i ucp.php?i=165 ?
Så, inte längre.

Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.