Vilken öppen källkods personlighets typ är du?

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
Pink Panther
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Vilken öppen källkods personlighets typ är du?

Inlägg av Pink Panther »

I öppen källkods-världen är dessa egenskaper ofta mycket mer överdrivna.

Så nästa gång du granskar eller skriver en kommentar, kan du försök att sätta dig i den andra personens skor. För varje personlighetstyp ska du försök förstå varför saker har skrivits på just det sättet de har skrivits av personen.

Ovan en dålig översättning från engelska till svenska. :-[

"Which open source personality do you most identify with?"

"A person is never going to be just one of these traits. They are always going to have a mixture. That mixture will also change depending on the project they are working on, the time they have, and their level of understanding."

"In the open source world, these traits are often much more exaggerated."

"In the open source world, these traits are often much more exaggerated. When people are putting their own time and effort into projects, they feel invested and really want to make their voice heard."

Viktigt: "So the next time you're reviewing or writing the comments, try to put yourself in the shoes of each personality type to understand why things have been written the way they have."

AV: Posted 26 Feb 2016 Pete Savage (Red Hat)

https://opensource.com/life/16/2/whats- ... ality-type
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah

Återgå till "Ubuntu Café"