Är PlayOnLinux kompatibelt med Iphone?

Skrivbordsmiljöer, fönsterhanterare och desklets
Tjadden
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Är PlayOnLinux kompatibelt med Iphone?

Inlägg av Tjadden »

Hej

Det vore roligt att veta om "playonlinux" skulle fungera med Apple iphone?
Playonlinux är ju ett Windowsprogram så borde det vara fullt möjligt tycker jag.
HakanS
Global Moderator
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: Är PlayOnLinux kompatibelt med Iphone?

Inlägg av HakanS »

Tjadden skrev:Hej

Det vore roligt att veta om "playonlinux" skulle fungera med Apple iphone?
Playonlinux är ju ett Windowsprogram så borde det vara fullt möjligt tycker jag.
Playonlinux är inget Windowsprogram utan kanbeskrivas som ett grafiskt gränssnitt till Wine. Så när det gäller stöd för Windowsprogram så är det följaktligen samma för både Playonlinux och Wine.
Tjadden

Inlägg av Tjadden »

HakanS

Jag märkte det, men nog fick jag in iTunes som jag var ute efter, felet är att det är för min kompis räkning som har Iphone bara för han måste hålla kontakten med Windows, när han är ute och reser.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Varför inte köra en virtuell maskin med Windows?
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Tjadden

Inlägg av Tjadden »

Hund

Tycker du att Windows Vista är bra? Windows är blaha, blaha!
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Vad jag tycker om Windows är inte relevant. Men eftersom din kompis har en Iphone så är han ju låst till antingen Windows eller Mac OS X. Och av dom två alternativen är ju en virtuell maskin med Windows en rimlig och enkel lösning på problemet.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Tjadden

Inlägg av Tjadden »

Hund

Problemet är att Vista finns inte i hans dator som inte ger några uppdateringar längre och han avskyr Windows. Så han har två Ubuntu 15.10 32 bit och 64 bit och det går redan bra att installera iTunes.
Jag har själv testat detta med hjälp av Wine och PlayOnLinux och jag fick iTunes det enda jag inte har gjort är att använda en Iphone som test!
Användarvisningsbild
Nemo
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Inlägg av Nemo »

Tjadden skrev:Problemet är att Vista finns inte i hans dator som inte ger några uppdateringar längre och han avskyr Windows.
Vista får uppdateringar fram till april 2017, fast saknas Windows i maskinen lär det bli svårt att få uppdateringar till den
Tjadden skrev:Så han har två Ubuntu 15.10 32 bit och 64 bit och det går redan bra att installera iTunes. Jag har själv testat detta med hjälp av Wine och PlayOnLinux och jag fick iTunes det enda jag inte har gjort är att använda en Iphone som test!
Enligt https://www.playonlinux.com/en/app-2586-iTunes_12.html går det inte all logga in och synka mot telefonen, vilket gör det hela oanvändbart. Därmed är det inte kompatibelt med iPhone utan du bör använda Windows eller OSX för att nyttja iTunes. Sedan är det fritt om man vill köra Windows virtuellt eller lägga det på en egen partition, men om det bara ska vara för iTunes är Hunds lösningsförslag det smidigaste.
Tjadden

Inlägg av Tjadden »

Nemo

Bra att veta och ändå så lovas det att det skulle fungera?
Hur som helst så ska jag installera Windows 7 åt kompisen och självklart Ubuntu och då 14.04 som är stabilare än 15.10.
ska sägas vad många tvivlare det finns när det gäller Ubuntu men då ska man veta att de har aldrig testat Ubuntu!
Skriv svar

Återgå till "Skrivbordet"