Är PlayOnLinux kompatibelt med Iphone?
Är PlayOnLinux kompatibelt med Iphone?
Hej
Det vore roligt att veta om "playonlinux" skulle fungera med Apple iphone?
Playonlinux är ju ett Windowsprogram så borde det vara fullt möjligt tycker jag.
Playonlinux är ju ett Windowsprogram så borde det vara fullt möjligt tycker jag.
-
- Global Moderator
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Re: Är PlayOnLinux kompatibelt med Iphone?
Playonlinux är inget Windowsprogram utan kanbeskrivas som ett grafiskt gränssnitt till Wine. Så när det gäller stöd för Windowsprogram så är det följaktligen samma för både Playonlinux och Wine.Tjadden skrev:Hej
HakanS
Jag märkte det, men nog fick jag in iTunes som jag var ute efter, felet är att det är för min kompis räkning som har Iphone bara för han måste hålla kontakten med Windows, när han är ute och reser.
Jag märkte det, men nog fick jag in iTunes som jag var ute efter, felet är att det är för min kompis räkning som har Iphone bara för han måste hålla kontakten med Windows, när han är ute och reser.
Varför inte köra en virtuell maskin med Windows?
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Hund
Tycker du att Windows Vista är bra? Windows är blaha, blaha!
Tycker du att Windows Vista är bra? Windows är blaha, blaha!
Vad jag tycker om Windows är inte relevant. Men eftersom din kompis har en Iphone så är han ju låst till antingen Windows eller Mac OS X. Och av dom två alternativen är ju en virtuell maskin med Windows en rimlig och enkel lösning på problemet.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Hund
Problemet är att Vista finns inte i hans dator som inte ger några uppdateringar längre och han avskyr Windows. Så han har två Ubuntu 15.10 32 bit och 64 bit och det går redan bra att installera iTunes.
Jag har själv testat detta med hjälp av Wine och PlayOnLinux och jag fick iTunes det enda jag inte har gjort är att använda en Iphone som test!
Problemet är att Vista finns inte i hans dator som inte ger några uppdateringar längre och han avskyr Windows. Så han har två Ubuntu 15.10 32 bit och 64 bit och det går redan bra att installera iTunes.
Jag har själv testat detta med hjälp av Wine och PlayOnLinux och jag fick iTunes det enda jag inte har gjort är att använda en Iphone som test!
Vista får uppdateringar fram till april 2017, fast saknas Windows i maskinen lär det bli svårt att få uppdateringar till denTjadden skrev:Problemet är att Vista finns inte i hans dator som inte ger några uppdateringar längre och han avskyr Windows.
Enligt https://www.playonlinux.com/en/app-2586-iTunes_12.html går det inte all logga in och synka mot telefonen, vilket gör det hela oanvändbart. Därmed är det inte kompatibelt med iPhone utan du bör använda Windows eller OSX för att nyttja iTunes. Sedan är det fritt om man vill köra Windows virtuellt eller lägga det på en egen partition, men om det bara ska vara för iTunes är Hunds lösningsförslag det smidigaste.Tjadden skrev:Så han har två Ubuntu 15.10 32 bit och 64 bit och det går redan bra att installera iTunes. Jag har själv testat detta med hjälp av Wine och PlayOnLinux och jag fick iTunes det enda jag inte har gjort är att använda en Iphone som test!
Nemo
Bra att veta och ändå så lovas det att det skulle fungera?
Hur som helst så ska jag installera Windows 7 åt kompisen och självklart Ubuntu och då 14.04 som är stabilare än 15.10.
ska sägas vad många tvivlare det finns när det gäller Ubuntu men då ska man veta att de har aldrig testat Ubuntu!
Bra att veta och ändå så lovas det att det skulle fungera?
Hur som helst så ska jag installera Windows 7 åt kompisen och självklart Ubuntu och då 14.04 som är stabilare än 15.10.
ska sägas vad många tvivlare det finns när det gäller Ubuntu men då ska man veta att de har aldrig testat Ubuntu!