Presentation av Xubuntu på ubuntu-se.org?

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Användarvisningsbild
DeepThought

Presentation av Xubuntu på ubuntu-se.org?

Inlägg av DeepThought »

Det slog mig att startsidan för ubuntu-se.org faktiskt inte har en kort presentation av Xubuntu, utan bara av Ubuntu, Kubuntu, Edubuntu och "Andra varianter" (dock helt utan att nämna Xubuntu). Hur kommer detta sig? Går det att slänga in en snabb presentation av Xubuntu också? Om Xubuntu inte förtjänar en egen presentation bör det väl iallafall nämnas under "Andra varianter". Kanske kan det stå något i stil med:

Xubuntu är även det i princip samma sak som Ubuntu, men med Xfce istället för Gnome. För äldre datorer lämpar sig Xubuntu bra eftersom det kommer med resurssnålare mjukvara.

Dock kanske det borde skrivas lite mer i Wikin om Xubuntu? Jag skall se om jag får lite tid (och mod ;)) så kanske jag kan skriva något där.
WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

SV: Presentation av Xubuntu på ubuntu-se.org?

Inlägg av Urban Anjar »

Skriv eller översätt en bra text om Xubuntu, så kommer den säkert med.
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Användarvisningsbild
ozamosi
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av ozamosi »

Det kommer sig eftersom ingen har rört den sidan (tja, undantaget alla utspel om nerläggningar och vad det brukar vara) sedan dapper eller breezy eller vad det var. På den tiden hade Xubuntu inte släppts officiellt, så därför togs inte det upp. Lägg även märke till att skärmdumparna är urgamla, och att Edubuntuskärmdumpen inte har någon fullstorleksversion.

Det skrevs ursprungligen för att ha Någonting att lägga på förstasidan i väntan på att någon skulle fixa till den och piffa upp den. Och... Ja...
Användarvisningsbild
DeepThought

Inlägg av DeepThought »

Ah, ok, så så vis ;)

Om jag får tid över så skall försöka skriva något i Wikin (dock tycker jag att det är lite läskigt, det känns så seriöst på något vis, haha).
WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...
Användarvisningsbild
toxic76
Kontakt:

Inlägg av toxic76 »

gnome är nära släkting till xfce så why not :) Min kompis vart till och med sugen på att testa xubuntu trots att hon
aldrig tyckte om vanliga ubuntu.. kubuntu gillar hon dock  8)
Bild
Bild
Bild
Bild
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"