Hej
mina start ikoner på libreoffice försvann och när jag söker efter dom är dom låsta och under rättigheter säger den att jag inte är ägare men jag är inloggad som admin
någon som vet???
libreoffice säger att jag inte är ägare
-
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
- Osprey
- Kontakt:
Re: libreoffice säger att jag inte är ägare
Vad är "start ikoner"? Menar du de genvägarna du har liggande på skrivbordet, eller vad är det för något?
Och hur menar du att de försvann? Har du provat att starta om datorn??
Hur gör du när du söker efter dem? och vilka ikoner är det som är låsta??
Du skriver att du är inloggad som "admin", innebär det att det är under Windows, eller är du inloggad som "root" i Linux??
För den delen finns det många filer som inte root är ägare till och de kan också vara "inställda" så att root inte har några rättigheter. Så kan det mycket väl vara, men däremot så kan root alltid ändra rättigheterna på filerna och på så sätt ställa in så att han/hon får rättigheter, likaväl som root alltid kan byta ägare på en fil...
Och hur menar du att de försvann? Har du provat att starta om datorn??
Hur gör du när du söker efter dem? och vilka ikoner är det som är låsta??
Du skriver att du är inloggad som "admin", innebär det att det är under Windows, eller är du inloggad som "root" i Linux??
För den delen finns det många filer som inte root är ägare till och de kan också vara "inställda" så att root inte har några rättigheter. Så kan det mycket väl vara, men däremot så kan root alltid ändra rättigheterna på filerna och på så sätt ställa in så att han/hon får rättigheter, likaväl som root alltid kan byta ägare på en fil...
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...