Telefon kommer inte ut på internet.
Telefon kommer inte ut på internet.
Detta är bara delvis Ubuntufråga, inser detta , men kanske någon kan hjälpa ändå.
Telefon Meizu mx3 = ung. som samsung/android.
Telefonen är connectad via Wifi till liveboxen. Emellanåt plingar det till och någon tidningsapp har nyhet. Klickar då för att läsa-ingen kontakt med internet. Detta startade för 2 dagar sedan. Min Samsung padda funkar och får internetkontakt.
Jag tittar i liveboxen, båda enheterna dyker upp och inga spärrar avseende internet.Då börjar man ju misstänka telefonen och funderar på återställ till fabriksinställningar.Detta betyder dock att alla inställningar försvinner.
Om jag nu inte får tillbaka internet genom detta så kan jag inte synka med gooogle och få tillbaka mina telefonnummer. Jag behöver också få Google installer installerad.
Då har jag tidigare överfört denna via dator filen Google Installer 1.4.2.apk till telefonen och installerat.
För att testa att det fortfarande funkar att lägga över, anslöt jag telefonen och försökte överföra filen från dator till telefon. Detta har alltid funkat tidigare. Telefonen hittas i Nautilus via usb. men då kopierar den 12 bytes och sedan får jag fel:
libmtperror. Tidigare har jag kunnat överföra utan problem. Ja det är klart att det är viktigare att telefondelen fungerar än internet. Så jag vill ju inte göra något om jag inte ganska säkert vet att det funkar.
Telefon Meizu mx3 = ung. som samsung/android.
Telefonen är connectad via Wifi till liveboxen. Emellanåt plingar det till och någon tidningsapp har nyhet. Klickar då för att läsa-ingen kontakt med internet. Detta startade för 2 dagar sedan. Min Samsung padda funkar och får internetkontakt.
Jag tittar i liveboxen, båda enheterna dyker upp och inga spärrar avseende internet.Då börjar man ju misstänka telefonen och funderar på återställ till fabriksinställningar.Detta betyder dock att alla inställningar försvinner.
Om jag nu inte får tillbaka internet genom detta så kan jag inte synka med gooogle och få tillbaka mina telefonnummer. Jag behöver också få Google installer installerad.
Då har jag tidigare överfört denna via dator filen Google Installer 1.4.2.apk till telefonen och installerat.
För att testa att det fortfarande funkar att lägga över, anslöt jag telefonen och försökte överföra filen från dator till telefon. Detta har alltid funkat tidigare. Telefonen hittas i Nautilus via usb. men då kopierar den 12 bytes och sedan får jag fel:
libmtperror. Tidigare har jag kunnat överföra utan problem. Ja det är klart att det är viktigare att telefondelen fungerar än internet. Så jag vill ju inte göra något om jag inte ganska säkert vet att det funkar.
Re: Telefon kommer inte ut på internet.
Efter 2 dagars googlande
disable proxy på telefon + ett antal omstarter och avinstallation så funkar internet på telefonen nu
däremot återstår ju fortfarande problemet filöverförande från phone till dator via usb
air droid funkar ju så filer kan överföras, men det kunde ju vara roligt ändå om även filöverförande fungerar
disable proxy på telefon + ett antal omstarter och avinstallation så funkar internet på telefonen nu
däremot återstår ju fortfarande problemet filöverförande från phone till dator via usb
air droid funkar ju så filer kan överföras, men det kunde ju vara roligt ändå om även filöverförande fungerar
- johanre
- Serveradmin
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Jag antar att du syftar på att följande inte fungerar:lasseroth skrev:däremot återstår ju fortfarande problemet filöverförande från phone till dator via usb
Vad exakt står det i felmeddelandet?lasseroth skrev:För att testa att det fortfarande funkar att lägga över, anslöt jag telefonen och försökte överföra filen från dator till telefon. Detta har alltid funkat tidigare. Telefonen hittas i Nautilus via usb. men då kopierar den 12 bytes och sedan får jag fel:
libmtperror.
ibland står
unable to mount mpt device
när den lyckas mounta står libmtp error
unable to mount mpt device
när den lyckas mounta står libmtp error
- johanre
- Serveradmin
OK, när det uppstår ett fel, beskriv gärna vad du gjorde (hur du t.ex. anslöt telefonen) och kopiera felmeddelandet och klistra in det här. Det är avgörande för att lyckas felsöka och lösa problemet.
Ja, jag gör som jag gjorde innan, när det funkade.
För att telefonen inte baras skall ladda måste den vara öppen.
jag ansluter den nu till usb
ikon dyker upp, telefonsymbol och den syns i Nautilus.
Högerklick och mount finns som alternativ. Mount, inget händer.
Efter en stund händer en av 2 saker.
1 cannot find...
2 eller så dyker det upp "internal storage"
Jag klickar nu på "open"
Det tar en stund och filerna/mapparna syns
"paste into folder" en mp3- fil till mappen music.
Nu dyker copying upp med en angivelse för storlek och en
liggande "termometer"
Efter en stund
"Ruta" libmtperror
Det är allt som händer.
Man vill ju gärna att saker skall fungera även om det inte är en jättekatastrof eftersom jag har Air Droid.
Ett Airdroidprogram borde man ju lika gärna kunna ha lokalt på datorn
Det verkar inte som något sparas på sidan utan fungerar bara som ett hjälpmedel att få upp telefonen i en mera lätthanterlig form och då webbaserat.
Det man egentligen skulle vilja ha är väl ett Airdroid på datorn som sparar allt som finns på telefonen.
För att telefonen inte baras skall ladda måste den vara öppen.
jag ansluter den nu till usb
ikon dyker upp, telefonsymbol och den syns i Nautilus.
Högerklick och mount finns som alternativ. Mount, inget händer.
Efter en stund händer en av 2 saker.
1 cannot find...
2 eller så dyker det upp "internal storage"
Jag klickar nu på "open"
Det tar en stund och filerna/mapparna syns
"paste into folder" en mp3- fil till mappen music.
Nu dyker copying upp med en angivelse för storlek och en
liggande "termometer"
Efter en stund
"Ruta" libmtperror
Det är allt som händer.
Man vill ju gärna att saker skall fungera även om det inte är en jättekatastrof eftersom jag har Air Droid.
Ett Airdroidprogram borde man ju lika gärna kunna ha lokalt på datorn
Det verkar inte som något sparas på sidan utan fungerar bara som ett hjälpmedel att få upp telefonen i en mera lätthanterlig form och då webbaserat.
Det man egentligen skulle vilja ha är väl ett Airdroid på datorn som sparar allt som finns på telefonen.
- johanre
- Serveradmin
OK, vad står det i filen /etc/fuse.conf?
# /etc/fuse.conf - Configuration file for Filesystem in Userspace (FUSE)
# Set the maximum number of FUSE mounts allowed to non-root users.
# The default is 1000.
#mount_max = 1000
# Allow non-root users to specify the allow_other or allow_root mount options.
#user_allow_other
# Set the maximum number of FUSE mounts allowed to non-root users.
# The default is 1000.
#mount_max = 1000
# Allow non-root users to specify the allow_other or allow_root mount options.
#user_allow_other