Hej alla!
Jag har haft bekymmer med Firefox (och även en del annat) på min dator. Därför gjorde jag bara back up av viktiga filer i Firefox-profilen.
En intressant aspekt var att jag hittade två profiler i Mozilla-mappen, varav åtminstone bokmärkena endast ändrades i den ena. Dock har jag gjort back up från båda profilerna
Jag kikade på den här sidan: https://support.mozilla.org/en-US/kb/re ... ld-profile
Sedan sparade jag följande filer från båda:
formhistory.sqlite
key3.db (glömde dock logins.json)
places.sqlite
prefs.js
signons.sqlite
(sparade också mappen bookmarkbackups)
Därefter installerade jag Xubuntu helt fräscht på datorn och kopierade dessa filer från en profil och klistrade in i Firefox nya profil i Xubuntu (och tog därmed bort de som låg där). Dock tycks det inte ha påverkat något utan Firefox är precis som om det vore nytt och oanvänt.
Har någon en aning om vad som kan ha gått snett? En tanke är att prova att skapa en ny profil http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1202712 och prova om det blir samma fel i den men å andra sidan var det ju i det närmaste en helt ny profil jag klistrade in nedanstående i...
Idag fick jag för mig att kika i profilmappen och såg att där finns flera places.sqlite:
places.sqlite
places.sqlite.corrupt
places.sqlite-shm
places.sqlite-wal
Viktig data från en gammal Firefoxprofil
- Lao Tzu
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Viktig data från en gammal Firefoxprofil
"Hennes skithus är som min toalett." - Anna Anka
(&?)
(&?)
- Gunnar Hjalmarsson
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: Viktig data från en gammal Firefoxprofil
Det framgår inte exakt hur du gick tlllväga, men jag tror det är viktigt att Firefox är stängt när man försöker ändra något 'bakvägen' på det sättet.
- Lao Tzu
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Re: Viktig data från en gammal Firefoxprofil
Jag öppnade helt sonika profilmappen kopierade ovannämnda filer och klistrade in dem i den nya firefoxprofilen (skrev över dem). Jag vet att man ska ha Firefox stängt och jag är ganska övertygad om att jag faktiskt följde det rådet.
"Hennes skithus är som min toalett." - Anna Anka
(&?)
(&?)