PHP Webmail script

Här behandlar vi program för Internet och kommunikation; webbläsare, chatt-program, filöverföring osv.
sampe90
Kontakt:

PHP Webmail script

Inlägg av sampe90 »

Hejsan :D
Jag har en fråga som gäller mail/webmail script i php.
Jag har testat "AfterLogic Webmail" och den värkar bra, mycket bra att man kan spara kontakter i SQL databas. Men det är en funktion jag skulle vill få tag på.
Och det är funktionen som gör att men kan skicka ett mail till flera personer sammtidigt, och som kan använda sig av det kontakterna man har skrivit in i database. Så att den (webmailen) kan hämta det namnet som står på de eller den e-mail adresserna som man har skrivit in att skicka mailet till.
Och så ska den (webmailen) kan ha ett typ kort kommando som man skriver in i själva texten i mailet.

Så att om man skriver t.ex : Hej #name# Hur mår du idag #name#?
Så ska det för email adressen "john**@mail.com" som database säger heter John se ut såhär: Hej John Hur mår du idag John?
eller för "kalle**@mail.com" se ut såhär: Hej Kalle Hur mår du idag Kalle?
Eller för "randommail@mail.com" som databasen säger heter Fritts så blir namnet i mailet Fritts: Hej Fritts Hur mår du idag Fritts?
Så det är samma mail men den ger rätt namn till det olika email adresserna i mail texten.
Kontakterna kan man ju skriva in i databasen med hjälp av kontaktbok länken som finns på webmails sidan.

Och sen också den funktionen att den (Webmail) ska kunna skicka mailet en via tid/datum.
Om ni inte förstår vad jag menar kan ni fråga.

Om någon vill prova AfterLogic Webmail så kan de/ni gå in på AfterLogic Webmail hemsida som är http://www.afterlogic.org/ och ladda ner och köra. Finns live demo också att prova.

Återgå till "Internet"