Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Kategoriregler Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Provade men Gnome(-window-manager) ville inte starta. Hade bara den ubuntu-rostbrunröda bakgrunden att se på samt ett felmeddelande (time-out).
Blir väl ett nytt försök senare under helgen!
Jag installerade ju herd 3 och jag antar att 4:an kommer via synaptic automatiskt?
Hur som helst, jag körde uppdatering på både Ubuntu och Xubuntu och båda spinner som en katt. Den mest stabila alpha-release av något jag överhuvud taget varit med om.
en fråga bara....om man installerar herd 4 måste jag då installera om allt när den skarpa versionen kommer ut? eller är det bara att köra apt-get upgrade?
johan_pirate skrev:
en fråga bara....om man installerar herd 4 måste jag då installera om allt när den skarpa versionen kommer ut? eller är det bara att köra apt-get upgrade?
johan_pirate skrev:
Alternativt så börjar man om och splittar sin ext3 partition med gparted och
installerar om och pekar Home på den nya partitionen.
Jag har Feisty på 2 burkar... den ena som jag misshandlar mer rasade ihop pga ett omöjligt paketläge med en äldre Samba version samt att jag installerade MythTV som gjorde kalabalik på allting.
Sen kan det då bli en del terminalande för att klara sig ur knipor...
Hur ska jag göra för att uppgradera till feisty? Jag har skivan så jag startade som liveCD och tryckte install. Efter ett par frågor insåg jag att jag antagligen ska uppgradera genom att köra skivan från min nuvarande installation istället. Ok, jag sätter i skivan när jag startat upp ubuntu EE, som då öppnar pakethanteraren. Helt plötsligt fick jag kalla fötter och stänger då pakethanteraren igen.
Nu har jag dock bestämt mig för att jag ska installera men nu händer ingenting när jag sätter i skivan och jag vet inte riktigt vilken fil jag ska klicka på.. cdromupgrade tex verkar inte göra nånting.