Kontroll av grupper. En första översyn.

Denna kategori är till för de som är medlem på https://launchpad.net/~ubuntu-se
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Kontroll av grupper. En första översyn.

Inlägg av Broder Tuck »

Detta är en parentes till länken Kontroll av grupper.

Jag ber er ta del.
Kom gärna med förslag o/e tips på hur och vad som skall göras, tittas till.

Frapperande är hur många inaktiva, avgångna (?), som fortfarande ligger kvar på olika medlemslistor. Även om de flesta grupper saknar gruppansvariga, så skulle man önska att grupperna inom sig, eller från annat håll, underhålls och uppdateras. Sista datum från när man senast var inloggad i en grupp eller liknande, kan kanske vara en sak att följa.

Se det mer som ett tips inför den fortsatta översynen av forumet.

Nedan bifogas två pdf-filer.
Den ena visar de 'arbetsrelaterade' arbetsgrupperna som jag har funnit på forumet. På Launchpad har jag inte lyckats finna någon.

Den andra pdfen visar i alfabetisk ordning på användarnamn, vilka som har noterats som gruppmedlemmar och i vilka grupper.

Tankar och funderingar mottages med tacksamhet.

Jag skulle vilja gå ut med p.m. o/e mail till 'tveksamma' registrerade, snarast möjligt. Även om inte Lao Tzu har hunnit ta del. Dock är det hans baby, s.a.s..

tukken
Bilagor
Förteckning arbetsgrupper vid Forumet.pdf
(41.18 KiB) Nerladdad 190 gånger
Förteckn arbetsgrupper per medlem.pdf
(41.42 KiB) Nerladdad 184 gånger
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
HakanS
Global Moderator
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: Sv: Kontroll av grupper. En första översyn.

Inlägg av HakanS »

Gruppen Serverdrift är ingen arbetsgrupp, utan den ansluter man sig till för att kunna läsa i en viss forumkategori. På samma sätt som för Debatt.
Det finns ingen anledning att ta bort personer från grupperna Loco och Debatt bara för att de inte varit aktiva på ett tag.
Idéer räknas inte förrän du genomför dem.
Skriv svar

Återgå till "LoCo Sverige"