Hur installerar man Skype?
Hur installerar man Skype?
Förut fanns Skype i Programcentralen och då var det enkelt att installera Skype.
Men att gå ut och ladda ner Skype på Google-sidor lyckas jag inte med.
Jag kör Ubuntu 12.04
Men att gå ut och ladda ner Skype på Google-sidor lyckas jag inte med.
Jag kör Ubuntu 12.04
- JoWa
- Global Moderator
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
- Kontakt:
Re: Hur installerar man Skype?
Skype finns i Programcentralen, om Canonical-partners är aktiverat i Program och uppdateringar > Övrig programvara.
Noble Numbat | Firefox 125β (snap) | Privacy Badger
Tyvärr, var tvungen att ominstallera Ubuntu och i Programcentralen saknas Skype!
- JoWa
- Global Moderator
- Kontakt:
Är Canonical-partners aktiverat?
Här hittade jag äntligen en Webbsida att kunna installera Skype.
http://www12.tucows.com/linux/files/sky ... 86.deb.zip
http://www12.tucows.com/linux/files/sky ... 86.deb.zip
- JoWa
- Global Moderator
- Kontakt:
Läser du svaren du får? 

Du har svaret här försök inte göra på något annat vis då blir det fel gå in i förråden och aktivera Canonica-partners sen är det bara att installera via synaptic och då får du dessutom den uppdaterdJoWa skrev:Skype finns i Programcentralen, om Canonical-partners är aktiverat i Program och uppdateringar > Övrig programvara.
JOWA
Normalt så svarar jag på allt, men knappast när Ubuntu har kraschat. Eller som nu blev bortsopat av Win 7 när jag var tvungen att ominstallera den!
Den sopar rent på hårddisken oavsett om jag har gjort en partition eller flera!
Att installera Skype som inte finns med i Programcentralen, är det enklaste sättet att få den installerad på Skype.com jag gick en omväg men fick ta hjälp av Skype supporten för en uppgradering och sedan fick jag fel på pulseauido, men efter många om och men fungerar även ljudet nu!
Men tack för visat intresse iaf!
Normalt så svarar jag på allt, men knappast när Ubuntu har kraschat. Eller som nu blev bortsopat av Win 7 när jag var tvungen att ominstallera den!
Att installera Skype som inte finns med i Programcentralen, är det enklaste sättet att få den installerad på Skype.com jag gick en omväg men fick ta hjälp av Skype supporten för en uppgradering och sedan fick jag fel på pulseauido, men efter många om och men fungerar även ljudet nu!
- AirBox
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
skype.com? Jisses vad du har krånglat till det.Tjadden skrev:JOWA
I program och uppdateringar väljer du fliken övrig programvara, skrollar ner på sidan och klickar i "Canonical-Partners" - sparar. Öppna terminalen, skriv:
Kod: Markera allt
sudo apt-get update
Kod: Markera allt
sudo apt-get install skype -y
Airbox
Om du vill göra det enkelt för mig och andra, borde du berätta om när var hur!
Ifall du hittar allt i Ubuntu som i din ficka, så gör inte vi dödliga detta!, därför borde man förtydliga exakt var man hittar platsen.
Alltså beskriv saker och ting med ett komplett skriven svenska, hur man gör för att hitta det ni nu bara slänger ur en med några enstaka ord!
Själv får man kritik för att ni inte förstår vad man har skrivit, men ni själva kommer med krystade förklaringar som nu i ditt fall!
Skriv ut din beskrivning på korrekt svenska så att alla kan hitta direkt var de ska finna angiven plats!
Jag förstod efter ett tag! Är det möjligen där man letar efter program man vill ha tag i (Hem)
Det finns två varianter på Canonical, vilken av dem ska jag markera i rutan. Och var finns knappen spara?
"I program och uppdateringar väljer du fliken övrig programvara, skrollar ner på sidan och klickar i "Canonical-Partners" - sparar."
Ifall du hittar allt i Ubuntu som i din ficka, så gör inte vi dödliga detta!, därför borde man förtydliga exakt var man hittar platsen.
Alltså beskriv saker och ting med ett komplett skriven svenska, hur man gör för att hitta det ni nu bara slänger ur en med några enstaka ord!
Själv får man kritik för att ni inte förstår vad man har skrivit, men ni själva kommer med krystade förklaringar som nu i ditt fall!
Skriv ut din beskrivning på korrekt svenska så att alla kan hitta direkt var de ska finna angiven plats!
Jag förstod efter ett tag! Är det möjligen där man letar efter program man vill ha tag i (Hem)
Det finns två varianter på Canonical, vilken av dem ska jag markera i rutan. Och var finns knappen spara?
"I program och uppdateringar väljer du fliken övrig programvara, skrollar ner på sidan och klickar i "Canonical-Partners" - sparar."
- Gunnar Hjalmarsson
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Om man vill ta reda på hur man gör något i Ubuntu, är dokumentationen ett bra ställe att börja med. Den finns på hårddisken (nås via "Ubuntuhjälp" i systemmenyn) och på webben.
Visserligen inte på svenska, men det beror på att du eller jag eller någon annan inte har översatt den ännu.
Visserligen inte på svenska, men det beror på att du eller jag eller någon annan inte har översatt den ännu.
- AirBox
Du kan lugnt klicka i båda, även om den som inte är märkt binär är den du är ute efter. Jag hittar inte i ubuntu som min egen ficka, däremot så ligger det fullt synligt under programlistningen oavsett ubuntu distributionTjadden skrev:Airbox

- Gunnar Hjalmarsson
Förmodligen menar du den som inte är märkt "Källkod".AirBox skrev:Du kan lugnt klicka i båda, även om den som inte är märkt binär är den du är ute efter.
- AirBox
Stämmer bra det. Tänkte nog på vad det står när man kör engelska språket (Hoppar lite mellan svenska och engelska)Gunnar Hjalmarsson skrev:Förmodligen menar du den som inte är märkt "Källkod".AirBox skrev:Du kan lugnt klicka i båda, även om den som inte är märkt binär är den du är ute efter.
Gunnar
"Visserligen inte på svenska, men det beror på att du eller jag eller någon annan inte har översatt den ännu."
Angående Skype med engelskt språk som du översatte, men jag hittar inte den filen?
"Visserligen inte på svenska, men det beror på att du eller jag eller någon annan inte har översatt den ännu."
Angående Skype med engelskt språk som du översatte, men jag hittar inte den filen?
- Gunnar Hjalmarsson
Det var inte jag som översatte den, utan någon i vår eminenta översättargrupp.
https://help.ubuntu.com/stable/ubuntu-h ... skype.html
https://help.ubuntu.com/stable/ubuntu-h ... skype.html
Gunnar
Du kanske missförstod? Jag var ute efter att få själva texten i Skype till svenska språket.
Du kanske missförstod? Jag var ute efter att få själva texten i Skype till svenska språket.
- Gunnar Hjalmarsson
Jaha, då missförstod jag absolut. 
Du kan installera skype-translation-sv från detta PPA:
https://launchpad.net/~gunnarhj/+archiv ... ranslation

Du kan installera skype-translation-sv från detta PPA:
https://launchpad.net/~gunnarhj/+archiv ... ranslation
Gunnar
Jag kör i Ubuntu 14.04.3 Trusty
Jag har en svag aning om att man fick justera det kommando som sudo inte förstod
sudo add-apt-repository ppa:gwibber-daily/ppa
"W: Misslyckades med att hämta http://ppa.launchpad.net/gwibber-daily/ ... 4/Packages 404 Not Found"
Jag kör i Ubuntu 14.04.3 Trusty
Jag har en svag aning om att man fick justera det kommando som sudo inte förstod
sudo add-apt-repository ppa:gwibber-daily/ppa
"W: Misslyckades med att hämta http://ppa.launchpad.net/gwibber-daily/ ... 4/Packages 404 Not Found"
- Gunnar Hjalmarsson
Jag vill minnas att det finns många långa trådar i forumet där vi har försökt förklara för dig hur man aktiverar och installerar från ett PPA. Det där gamla gwibber-PPA:et har inget med Skype-översättningar att göra. Det finns för övrigt inte för 14.04.
Följ den här sidan angående hur man bäst aktiverar ett PPA i Ubuntu:
https://help.ubuntu.com/stable/ubuntu-h ... e-ppa.html
Följ den här sidan angående hur man bäst aktiverar ett PPA i Ubuntu:
https://help.ubuntu.com/stable/ubuntu-h ... e-ppa.html