Docka i panelen

Skrivbordsmiljöer, fönsterhanterare och desklets
Användarvisningsbild
Svento
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Docka i panelen

Inlägg av Svento »

Som läget är nu så skulle jag vilja ha en docka i panelen. Alltså några startare som dessutom visar vilka fönster som är öppna. Jag kan inte få till det så programmenyerna visas där, så jag har en massa ledigt utrymme i panelen. Då skulle jag alltså slippa uppta skärmutrymme med en separat docka.

Men fan vad svårt det ska vara då... Tidigare fanns ju DockbarX som panelapplikation och den var ju allt man behövde, men nu är den en separat grej. Lätt att lösa om man bara lägger den på panelen, man kan till och med få den att visa titeln på maximerade fönster. Det är bara det att den slutar fungera efter en stund när jag lägger den där. Startarna finns kvar och fönstertiteln, men den visar inte öppna fönster, vilket ju liksom är huvuduppgiften. AWN hade jag som separat docka och prövade att lägga den på panelen, men efter ett tag slutade den helt fungera. När jag klickar på nånting vad som helst så försvinner den helt, jag kan inte ens få den att visa sig som separat docka längre. Cairo Dock fungerar fortfarande - så länge jag inte lägger den på panelen.

Varför blir det så här??? Jag antar att nåt kan vara fel med panelen eftersom GlobalMenu inte fungerar, men det borde inte påverka saker som inte hör till panelen. Alltså dom där dockorna jag prövat att lägga där är ju självständiga program, inte några panelapplikationer.
Användarvisningsbild
HOLMEN
Fadder
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Kontakt:

Re: Docka i panelen

Inlägg av HOLMEN »

Vad kör du för version på Ubuntu? Du kanske skulle testa en annan skrivbordshanterare än Unity.
Skriv svar

Återgå till "Skrivbordet"