Redigerade rubriken.Vissa av användarna kunde inte läggas till eftersom de har inaktiverat mottagande av personliga meddelanden.
En snäll rubrik om strejkande PM. :)
En snäll rubrik om strejkande PM. :)
Jag fick ett PM som jag försökte svara på, men det gick inte att skicka iväg det. Varför går att läsa här:
Senast redigerad av 2 Rune.K, redigerad totalt 23 gång.
Re: Dåligt skämt eller ren okunskap?
De kanske inte är intresserade av att få PM.
PM:et jag försökte svara på innehöll en fråga.fr33r1d3 skrev:De kanske inte är intresserade av att få PM.
- Lao Tzu
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Tja, antingen får vi hoppas att personen ändrar sina inställningar, annars kan du gå in på användaren och skicka e-post. Eller i värsta fall svara här, om frågan är av sådan natur att den kräver ett svar.
"Hennes skithus är som min toalett." - Anna Anka
(&?)
(&?)
Re: Dåligt skämt eller ren okunskap? Det gäller dej, Broder
Sorry, Broder Tuck. 
Jag är tvungen att "sätta dej på pottkanten" eftersom du inte reagerade på min första snälla rubrik.
Du har alltså skickat ett PM med en fråga, till mej. När jag försöker svara så fungerar det inte och det beror på att du vägrar att ta emot PM. Dessutom är det inte första gången det har inträffat...
Visst, jag har din mejladress, men men men....

Jag är tvungen att "sätta dej på pottkanten" eftersom du inte reagerade på min första snälla rubrik.
Du har alltså skickat ett PM med en fråga, till mej. När jag försöker svara så fungerar det inte och det beror på att du vägrar att ta emot PM. Dessutom är det inte första gången det har inträffat...
Visst, jag har din mejladress, men men men....

- Broder Tuck
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Det var synd att du inte kollade i dina meddelanden innan du skrev ovanstående.

Kl 10:49 den 21:a jan. sände jag dig ett nytt meddelande och framförde då oxå att jag beklagade min miss att fixa till detta med att ta emot p.m..
Hos mig ligger meddelandet i min utkorg och bör väl då ligga i din inkorg, intill dess att du läser det.
Sorry över det inträffade.
Synd, att det blev en sådan stor sak kring det.

Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Så här står det: "Inga nya meddelanden".Broder Tuck skrev:![]()
Det var synd att du inte kollade i dina meddelanden innan du skrev ovanstående.![]()
Kl 10:49 den 21:a jan. sände jag dig ett nytt meddelande och framförde då oxå att jag beklagade min miss att fixa till detta med att ta emot p.m..
Hos mig ligger meddelandet i min utkorg och bör väl då ligga i din inkorg, intill dess att du läser det.
Sorry över det inträffade.
Synd, att det blev en sådan stor sak kring det.
Ditt nya PM kan inte ha nått fram till mej.
För mej är det ingen "stor sak", jag vill bara att det det ska vara lite ordning och reda i kommunikationerna.

- Broder Tuck

Nu har du ytterligare ett pm
Plus,
ett mail.
Jag har försökt att visa dig en bild av min utkorg,
där det tydligt står att pm:et är sänt och tidpunkt för det.
Enligt mina tidigare uppgifter . . .
Felet _ _K A N_ _ ligga hos mig,
men även
hos dig . . . .
Jag själv uppskattar mail före pm . . .
mail får jag alltid tillsänt.
Ett pm får jag bara när jag är inloggad på forumet.
Vilket jag mer sällan är, nu för leden.

tukken
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Kan du inte skicka eller ta emot PM, så ligger felet med all sannolikhet felet hos dej, eftersom PM-funktionen fungerar felfritt hos mej. Behöver du hjälp med felsökningen så måste du fråga en forumsadministratör här, dvs jag har ingen som helst möjlighet att hjälpa dej.
Svaret på din fråga finns i avdelningen för bortmodererade inlägg, sök på rubriken så hittar du...
Det här jag tänkt på ett tag, vad jag vet så var du en av förgrundsgestalterna vid DSK då ni bytte bort ordning och reda mot polsk riksdag. Är du nöjd med hur ubuntu-se.org fungerar idag? Jag har många frågor, men jag tar en i taget.
Svaret på din fråga finns i avdelningen för bortmodererade inlägg, sök på rubriken så hittar du...
Det här jag tänkt på ett tag, vad jag vet så var du en av förgrundsgestalterna vid DSK då ni bytte bort ordning och reda mot polsk riksdag. Är du nöjd med hur ubuntu-se.org fungerar idag? Jag har många frågor, men jag tar en i taget.
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Märks att du inte var med då!Rune.K skrev:...
Det här jag tänkt på ett tag, vad jag vet så var du en av förgrundsgestalterna vid DSK då ni bytte bort ordning och reda mot polsk riksdag. ...
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

Kära vulfgarvulfgar skrev:Märks att du inte var med då!Rune.K skrev:...
Det här jag tänkt på ett tag, vad jag vet så var du en av förgrundsgestalterna vid DSK då ni bytte bort ordning och reda mot polsk riksdag. ...
Hur tycker du att locot fungerat efter DSK? Känns det bra att fortfarande, efter flera år efter DSK, diskutera moderering och hur man ska hantera medlemmar. Hur många försvann efter att "ni" vunnit DSK. Hur många är kvar?
Med hopp om svar på frågorna...
Micke
Välkommen till Ubuntu.se, Sveriges trevligaste linuxcommunity!
Du får väldigt gärna förklara hur det var!vulfgar skrev:Märks att du inte var med då!Rune.K skrev:...

Det är väldigt många som inte har en aning om vad som hände, och inte jag heller.
Min teori är att det var ett gäng medlemmar som var mutade och sponsrade av Microsoft som infiltrerade ubuntu-se.org och med uppdraget att bromsa och förstöra så mycket som möjligt av normal skaparglädje och normala aktiviteter i en lokal Linux-gemenskap. Observera att jag talar om en gemenskap där man träffas för att odla sina kunskaper med mera, i Linux och Ubuntu. Jag menar absolut inte en gemenskap där den viktigaste aktiviteten är att diskutera forumsreglerna i all oändlighet. Och att diskutera allting annat som inte har det minsta att göra med uppdraget som det här LoCot har fått från Canonical/Ubuntu.

Man kan bara se hur det har varit med översättningarna de senaste åren, det projektet hade förstås legat nere fortfarande om inte Micke Viking hade tagit ledarrollen för översättningsteamet. Och han lyckades med det trots att en medlem här försökte med sina näbbar och klor att hindra Micke från att ta uppdraget, snacka om bromskloss...
-
Re: En snäll rubrik om strejkande PM. :)
Ang. PM så verkar det vara tekniskt strul ibland då inte PM når fram till mott. Kan nån tekniker se över PM-systemet?
- vulfgar
- ung forumnörd
ROFLMFAO! Du är allt rolig du.Rune.K skrev:Du får väldigt gärna förklara hur det var!vulfgar skrev:Märks att du inte var med då!Rune.K skrev:...
Det är väldigt många som inte har en aning om vad som hände, och inte jag heller.
Min teori är att det var ett gäng medlemmar som var mutade och sponsrade av Microsoft som infiltrerade ubuntu-se.org och med uppdraget att bromsa och förstöra så mycket som möjligt av normal skaparglädje och normala aktiviteter i en lokal Linux-gemenskap. Observera att jag talar om en gemenskap där man träffas för att odla sina kunskaper med mera, i Linux och Ubuntu. Jag menar absolut inte en gemenskap där den viktigaste aktiviteten är att diskutera forumsreglerna i all oändlighet. Och att diskutera allting annat som inte har det minsta att göra med uppdraget som det här LoCot har fått från Canonical/Ubuntu.
Man kan bara se hur det har varit med översättningarna de senaste åren, det projektet hade förstås legat nere fortfarande om inte Micke Viking hade tagit ledarrollen för översättningsteamet. Och han lyckades med det trots att en medlem här försökte med sina näbbar och klor att hindra Micke från att ta uppdraget, snacka om bromskloss...

Finns förklarat i ett antal trådar tidigare och det vet du mycket väl, om du glömt så finns det en sökfunktion i forumet.

Fast lite konspirationsteorier är alltid underhållande. Fram med foliehattarna!

- vulfgar
- ung forumnörd
Jag är för samarbete i alla former, inte konfrontation. För min del är DSK utagerat förlänge sen, ingen idé att hålla fast vid gamla oförätter. Enda anledning att nångång hänvisa dit är för att misstagen då inte ska upprepas, dvs lära av historien.No1Viking skrev:Kära vulfgarvulfgar skrev:Märks att du inte var med då!Rune.K skrev:...
Hur tycker du att locot fungerat efter DSK? Känns det bra att fortfarande, efter flera år efter DSK, diskutera moderering och hur man ska hantera medlemmar. Hur många försvann efter att "ni" vunnit DSK. Hur många är kvar?
Med hopp om svar på frågorna...
Micke
Efter DSK var det under lång tid väldigt hög aktivitet i LoCot och då givetvis också i forumet under några år. Många nya medlemmar kom till, några få försvann. Under de senaste åren har dock aktiviteten minskat en hel del, har märkt det också i många andra forum. Vad det beror på har jag ingen aning om. Måste ju erkänna att jag själv inte heller har varit särskilt aktiv på väldigt länge, pillar inte så mycket med datorn längre, håller på mer med mobilen...

Det finns givetvis anledning till att se om det går att förbättra för att locka in nya medlemmar, men överlåter alla idéer om detta till andra, känner att jag har gjort mitt här, kommer bara in och gläfser lite då och då. På det hela taget tycker jag att forumet har funkat bra, särskilt när det gäller support, men givetvis finns det skönhetsfläckar. Allra sista tiden tycker jag att forumet har blivit mer aktivt igen och är bla imponerad över din egen insats att dra igång översättningsarbetet, stor eloge till dej för det!

Det vet du lika väl som jag, att det är en väldigt partisk och ensidig skildring av DSK som finns här på forumet.vulfgar skrev:ROFLMFAO! Du är allt rolig du.Rune.K skrev:Du får väldigt gärna förklara hur det var!vulfgar skrev:Märks att du inte var med då!Rune.K skrev:...
Man kan bara se hur det har varit med översättningarna de senaste åren, det projektet hade förstås legat nere fortfarande om inte Micke Viking hade tagit ledarrollen för översättningsteamet. Och han lyckades med det trots att en medlem här försökte med sina näbbar och klor att hindra Micke från att ta uppdraget, snacka om bromskloss...![]()
Finns förklarat i ett antal trådar tidigare och det vet du mycket väl, om du glömt så finns det en sökfunktion i forumet.![]()
Fast lite konspirationsteorier är alltid underhållande. Fram med foliehattarna!

Jag hade förstås räknat med att du kunde berätta lite om hur det var, nu när du bör ha fått distans till det som hände. På ubuntu.se har jag stött på ett par märkliga individer som krävde fullständig yttrandefrihet. Jag har en känsla av att det var det du och Broder Tuck var intresserade av allra mest. Och det skar sej förstås med de seriösa Ubuntu-entusiasterna som kan fila på en bugg och sköta översättningarna till svenska av operativsystemet Ubuntu.
Kul att du kan skratta åt dej själv, jag antar att du är en Ubuntu-entusiast och inte är mutad av Microsoft. Du borde förhoppningsvis ha insett vid det här laget, att det DSK-gänget åstadkom är ett komplett fiasko från början till dags dato.
- Broder Tuck
Problemet . . . ÄR INTE. . . att jag inte kan sända pm . . . har testat några nu, funkar. . .Rune.K skrev:Kan du inte skicka eller ta emot PM, så ligger felet med all sannolikhet felet hos dej, eftersom PM-funktionen fungerar felfritt hos mej. Behöver du hjälp med felsökningen så måste du fråga en forumsadministratör här, dvs jag har ingen som helst möjlighet att hjälpa dej.

Det tidigare 'problemet',
som du såg det,
var att jag fortfarande hade kvar min gamla inställning där jag hade valt bort att ta emot pm., men fortfarande hade kvar min mailadress.
I förhoppning om, att de som då ville ta kontakt med mig, skulle välja det alternativ som jag hade valt att behålla.
Skälet till det valet, har jag redan angivit.
Du har inte svarat på frågan i mitt senaste inlägg här före . . .
huruvida du fått någondera av ett nytt pm., eller mitt mail, som jag sände dig igår. Det skulle vara mer intressant att få veta om de har nått dig.
Endera, eller båda.
Det kan säkerligen vara av intresse för forumadmins, om de skall behöva att felsöka.
Jag försöker även här, att återigen förmedla bilden från min kontrollpanel, i den händelse du inte fick den på endera av mina försök att bibringa dig den. Svara gärna om hur 'de försöken' utföll.
De är intressanta för tråden som sådan.
Då är vi fortfarande kvar i trådens ämne . . .

Även om den har börjat att kringelikroka iväg till något annat, under hand.

-
- Global Moderator
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Du har skickat till fel person. "runek" istället för "Rune.K".
- Broder Tuck
HakanS skrev:Du har skickat till fel person. "runek" istället för "Rune.K".

Tack för den.
Fortfarande gäller,
att jag även sände ett mail . . .
gick förmodligen oxå,
till eken,
som inte var
en runa . . i ek.

- Broder Tuck
Vill du ändra inriktning i din egen tråd?Rune.K skrev:Kan du inte skicka eller ta emot PM, så ligger felet med all sannolikhet felet hos dej, eftersom PM-funktionen fungerar felfritt hos mej. Behöver du hjälp med felsökningen så måste du fråga en forumsadministratör här, dvs jag har ingen som helst möjlighet att hjälpa dej.