Vad ersätter Flashspelare ver. 11 Löst

Frågor om LiveCDn samt installation och uppgradering av Ubuntu och dess varianter
rkl

Vad ersätter Flashspelare ver. 11 Löst

Inlägg av rkl »

Har just installerat Ubuntu 12.04 LTS på en gammal Acer dator och försöker köra Bredbandskollen.

Får svaret att Javascript måste vara aktiverat samt en Flashspelare version 11 eller högre.

Vad måste jag installera mer för att lösa detta?

Tacksam för tips!!
Senast redigerad av 1 rkl, redigerad totalt 7 gånger.
Användarvisningsbild
JoWa
Global Moderator
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Kontakt:

Re: Vad ersätter Flashspelare ver. 11

Inlägg av JoWa »

adobe-flashplugin (i förrådet Canonical-partners) ger Flash Player version 11.2.

Vill du ha en modernare version är det Chrome och dess integrerade PepperFlash (f.n. v. 11.9) som gäller.
Noble Numbat | Firefox 125β (snap) | Privacy Badger
rkl

Inlägg av rkl »

Tack det fungerade. En följdfråga.

Jag har installerat 12.04 LTS på flera datorer utan att få detta problem, låt vara till nyare datorer. Varför kom problemet upp här?
Användarvisningsbild
JoWa
Global Moderator
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Kontakt:

Inlägg av JoWa »

Man kan välja att installera tredjepartsmjukvara, inklusive Flash Player, vid installation av Ubuntu, se bild. Troligen har du markerat det alternativet vid alla installationer utom en.
Installationen som saknade Flash Player kan även sakna några kodekar, som finns i paketet ubuntu-restricted-addons.
Noble Numbat | Firefox 125β (snap) | Privacy Badger
Antec

Re: Vad ersätter Flashspelare ver. 11 Löst

Inlägg av Antec »

Nått som kan vara bra att veta då man installerar 12.04 är att om man bockar i vid installationen tredjepartsmjukvara så installeras den enklare media mjukvaran som inte är uppgraderingsbar direkt till den mer avancerade som åtminstone jag alltid använder, Jag brukar aldrig installera tredjepartsmjukvara under själva installationen av Ubuntu.. Den som undrar vad man bör ha istället för media-mjukvara så är det "Begränsade extraprogram för Ubuntu" jag installerar alltid ubuntu-restricted-extras i efterhand..
rkl

Re: Vad ersätter Flashspelare ver. 11 Löst

Inlägg av rkl »

Tack för tipset.
Skriv svar

Återgå till "Installation och uppgradering"