Har just installerat Ubuntu 12.04 LTS på en gammal Acer dator och försöker köra Bredbandskollen.
Får svaret att Javascript måste vara aktiverat samt en Flashspelare version 11 eller högre.
Vad måste jag installera mer för att lösa detta?
Tacksam för tips!!
Vad ersätter Flashspelare ver. 11 Löst
Vad ersätter Flashspelare ver. 11 Löst
Senast redigerad av 1 rkl, redigerad totalt 7 gånger.
- JoWa
- Global Moderator
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
- Kontakt:
Re: Vad ersätter Flashspelare ver. 11

Vill du ha en modernare version är det Chrome och dess integrerade PepperFlash (f.n. v. 11.9) som gäller.
Noble Numbat | Firefox 125β (snap) | Privacy Badger
Tack det fungerade. En följdfråga.
Jag har installerat 12.04 LTS på flera datorer utan att få detta problem, låt vara till nyare datorer. Varför kom problemet upp här?
Jag har installerat 12.04 LTS på flera datorer utan att få detta problem, låt vara till nyare datorer. Varför kom problemet upp här?
- JoWa
- Global Moderator
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
- Kontakt:
Man kan välja att installera tredjepartsmjukvara, inklusive Flash Player, vid installation av Ubuntu, se bild. Troligen har du markerat det alternativet vid alla installationer utom en.
Installationen som saknade Flash Player kan även sakna några kodekar, som finns i paketet
ubuntu-restricted-addons.
Installationen som saknade Flash Player kan även sakna några kodekar, som finns i paketet

Noble Numbat | Firefox 125β (snap) | Privacy Badger
Re: Vad ersätter Flashspelare ver. 11 Löst
Nått som kan vara bra att veta då man installerar 12.04 är att om man bockar i vid installationen tredjepartsmjukvara så installeras den enklare media mjukvaran som inte är uppgraderingsbar direkt till den mer avancerade som åtminstone jag alltid använder, Jag brukar aldrig installera tredjepartsmjukvara under själva installationen av Ubuntu.. Den som undrar vad man bör ha istället för media-mjukvara så är det "Begränsade extraprogram för Ubuntu" jag installerar alltid
ubuntu-restricted-extras i efterhand..

Re: Vad ersätter Flashspelare ver. 11 Löst
Tack för tipset.