Inget ljud med HDMI Ubuntu 13.10

Ljudkort, högtalare, headsets och mikrofoner
SaraJ86

Inget ljud med HDMI Ubuntu 13.10

Inlägg av SaraJ86 »

Hej på er! Hoppas någon har tid att hjälpa en nybörjare av Ubuntu.

Mitt ljud fungerar perfekt när jag kör den inom datorn. Men när jag kopplar in hdmi till datorn får jag upp bild, men inget ljud. Om jag går in i inställningar - ljud så får jag upp "speakers" "Digital output" samt "headphones" med det kommer inte upp något val av hdmi, vilket jag har hört att det ska.

Jag har kikat på en del trådar. Men antingen har de varit så gamla eller antingen aningen komplicerade för mig. Jag kan windows utan och innan, men när min hårddisk kraschade tog min morbror chansen att introducera mig för Ubuntu och nu känner jag min lite bortkommen.

Tack på förhand!
Användarvisningsbild
JoWa
Global Moderator
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Kontakt:

Re: Inget ljud med HDMI Ubuntu 13.10

Inlägg av JoWa »

Hej och välkommen. :)

Paketet pavucontrol (Volymkontroll för PulseAudio) ger fler konfigurationsalternativ.
Noble Numbat | Firefox 125β (snap) | Privacy Badger
SaraJ86

Inlägg av SaraJ86 »

JoWa skrev:Hej och välkommen. :)

Paketet pavucontrol (Volymkontroll för PulseAudio) ger fler konfigurationsalternativ.

Tack snälla! :)
Vilket program ska jag öppna filen med? Som sagt, en väldans nykommen medlem i Ubuntufamiljen :)
Användarvisningsbild
JoWa
Global Moderator
Kontakt:

Inlägg av JoWa »

Klicka på min länk och sedan på Starta program, så skall Programcentral för Ubuntu öppnas och du kan installera paketet.

Fungerar inte det, kan du manuellt (via programstartaren) öppna Programcentral för Ubuntu och söka efter och installera pavucontrol.
SaraJ86

Inlägg av SaraJ86 »

JoWa skrev:Klicka på min länk och sedan på Starta program, så skall Programcentral för Ubuntu öppnas och du kan installera paketet.

Fungerar inte det, kan du manuellt (via programstartaren) öppna Programcentral för Ubuntu och söka efter och installera pavucontrol.

Helt fantastiskt! Fungerade hur bra som helst! Tack snälla!

Medan jag ändå håller på. Finns det något sätt att få hem itunes på? Jag har testat via "PlayonLinux" men jag kunde inte få hem programmet över huvud taget.
Användarvisningsbild
JoWa
Global Moderator
Kontakt:

Inlägg av JoWa »

Utmärkt. :)

Du kan försöka med wine1.4, men iTunes kanske inte fungerar fullt ut, se How do I install iTunes?
Jag har ingen erfarenhet av detta. ;)
Skriv svar

Återgå till "Ljud"