Hej!
Efter uppgraderingen till Ubuntu 13.10 så har muspilen börjat flimmra. Det verkar som om den sköter sig normalt på websidor utan rörlig grafik men så fort man kommer till en sida där reklam, videos och animeringar visas eller denna sida där jag skriver detta, med animerade smilies, så börjar pilen att blinka. Den kan fortfarande användas normalt men det är svårt att hitta pilen då den försvinner titt som tätt.
Trodde det berodde på att jag först installerat en 32-bitars version men problemet kvarstår även nu med ubuntu 64-bit.
Har jag fel drivrutiner till grafikkortet kanske? Gjorde en ren installation med Ubuntu 13.04 som jag direkt uppgraderade till 13.10
Har Nvidia GeForce GT 420M kort i datorn om det kan hjälpa i problemlösningen.
Tack på förhand
Fredrik
Flimmrande muspekare efter uppgradering till 13.10
Re: Flimmrande muspekare efter uppgradering till 13.10
Vet du vilken drivrutin som används till ditt grafikkort?
Om inte, se punkt två i http://www.omgubuntu.co.uk/2013/10/10-t ... untu-13-10
Vilken är vald där och vilka finns att välja mellan?
Om inte, se punkt två i http://www.omgubuntu.co.uk/2013/10/10-t ... untu-13-10
Vilken är vald där och vilka finns att välja mellan?
Re: Flimmrande muspekare efter uppgradering till 13.10
Ledsen för det sena svaret. Kraschade 13.10 när jag försökte installera nvidia drivrutiner
Fick bara en svart skärm med ett vitt kryss som muspekare. Har ominstallerat nu men fick samma problem med flimmret.
Detta förekommer alltså inte i version 13.04.
Följer jag punkt 2 på ditt förslag så har jag enbart:
Broadcom corporation: T77H103.00 Wireless Half-size Mini PCIe Card.
Inga Nvidia drivers finns alltså.
Drivrutinen jag försökte med hämtades från Nvidia... kanske säkrare att hämta från Programcentralen för ubuntu?
Nu har jag iaf säkrat filer via ubuntu one så nu törs jag krascha systemet utan tårar igen

Detta förekommer alltså inte i version 13.04.
Följer jag punkt 2 på ditt förslag så har jag enbart:
Broadcom corporation: T77H103.00 Wireless Half-size Mini PCIe Card.
Inga Nvidia drivers finns alltså.
Drivrutinen jag försökte med hämtades från Nvidia... kanske säkrare att hämta från Programcentralen för ubuntu?
Nu har jag iaf säkrat filer via ubuntu one så nu törs jag krascha systemet utan tårar igen