Program för att hantera trådlösa nätverk?[LÖST]
Program för att hantera trådlösa nätverk?[LÖST]
Om man har en dator som man regelbundet ansluter till en hel hög med olika trådlösa nätverk till, vilket program är bäst för att hantera dessa? typ scanna efter nät, spara profiler, enkelt att ansluta osv osv.
Senast redigerad av 1 Pinky, redigerad totalt 21 gånger.
SV: Program för att hantera trådlösa nätverk?
Wifi-radar kanske ?
/peter
/peter
de andra program jag provat hittar åtminstonde 1 av 3 nät här, men wifi-radar hittar ingenting 

- nih
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Hej!
Network Manager hittar de tre trådlösa nät jag känner till i min omgivning.
Hälsningar Håkan
Network Manager hittar de tre trådlösa nät jag känner till i min omgivning.
Hälsningar Håkan
Med Network Manager hittar jag mina wlan-nätverk.
Efter att jag hade slagits ca. 4 timmar med att få Intels 2200-chip i Toshiba Portegen att funka...
Efter att jag hade slagits ca. 4 timmar med att få Intels 2200-chip i Toshiba Portegen att funka...

mitt problem var så enkelt som att jag inte hade installerat/konfigurerat stöd för krypterade nätverk
Nu funkar allt
tack för hjälpen ändå!

Vad har du for portege? Jag har en m100 med samma chip som fungerar direkt, utan problem. For tillfallet kor jag FF/herd4 liveCD och det funkade helt automagiskt. Likadant nar jag installerade DD vill jag minnas.mackeFI skrev: Med Network Manager hittar jag mina wlan-nätverk.
Efter att jag hade slagits ca. 4 timmar med att få Intels 2200-chip i Toshiba Portegen att funka...![]()
Sag till om det ar nat du undrar over med portegen, det mesta funkar direkt men vissa andra saker har jag lyckats fixa i efterhand. Dock inte SD/lasaren.
Max 350; tecken återstår: 321
Har en M300, med Ubuntu 6.06 live-skivan fungerade wlan:et direkt, men inte med 6.10 som jag har installerat.HellRat skrev:
Vad har du for portege? Jag har en m100 med samma chip som fungerar direkt, utan problem. For tillfallet kor jag FF/herd4 liveCD och det funkade helt automagiskt. Likadant nar jag installerade DD vill jag minnas.
Själv har jag testat allting utom SD-läsaren och Bluetooth, det får bli till ett senare skede.HellRat skrev: Sag till om det ar nat du undrar over med portegen, det mesta funkar direkt men vissa andra saker har jag lyckats fixa i efterhand. Dock inte SD/lasaren.