Din ideala distro

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
Peyam

Din ideala distro

Inlägg av Peyam »

Hej
vad har ni i er ideala distro?
Jag har följande program i hela min distro:
Accesories är de som medföljer xubuntu 13.04
Development : qt creator, Eclipse, MATLAB och Maple
Internet : FF, Skype, Dropbox, Trasmission, thunderbird som jag tänkt på avinstalla (aldrig använt den)
Graphic : Image viewer och document viewer och Pinta
Multimedia: Smplayer och Sound manager. nu vet jag inte vad den heter men ngt konfigurations grej
Office : Abiword och texMaker. orka med libre office o sånt.
Verktyg : Blechbit, Task manager och ngt jag aldrig använt, vet ej vad det är ; Gigolo och IBas. Aldrig använt dem!

Keep it simple!!!!
Jag använder normalt 10-20 % av ram minnet ( free ram is waste ram , yes I know) så den är leightweight. Jag har i5a och den har temperaturen 29-43 ( i värsta fall). men den har så låg temperatur för jag har en jätte stor fläkt på den som är lika stor som Realbouts skalle!
| Jag kör bara xfce. Hatar gnome och allt anant och speciellt KDE. Xubuntu är min favorit just för att jag inte lyckades installaera Arch och tänker inte försöka igen, Debian installatör fu**ar sönder all grub och boot. jag vet inte varför. Jag ska köpa SSD och installera xubuntu igen. |
Antec

Re: Din ideala distro

Inlägg av Antec »

Min ideal distro är fortfarande 12.04, men kommer att kliva över i vår till 14.04 LTS, eller under sommaren 2014 , det gäller ju såklart om jag gillar 14.04 annars stannar jag på 12.04 :D
m!rage

Inlägg av m!rage »

Ingen supportfråga - flyttar till caféet.
Användarvisningsbild
Lao Tzu
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av Lao Tzu »

Ideal och ideal. Själv använder jag nästan enbart Firefox, Libre Office, Audacious och nåt videouppspelningsprogram. Dessutom är jag knappast intresserad av mjukvara i någon teknisk mening.
Därför skulle jag vilja ha en LTS-version där ovanstående program också uppgraderas i takt med att nya versioner kommer. Visst det finns PPA:er men det är relativt krångligt jämfört med att bara trycka på "uppdatera".
Till ovanstående vill jag ha ett enkelt bidredigeringsprogram, ett filmredigeringsprogram och en mailklient.
"Hennes skithus är som min toalett." - Anna Anka

(&?)
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"