Hej
vad har ni i er ideala distro?
Jag har följande program i hela min distro:
Accesories är de som medföljer xubuntu 13.04
Development : qt creator, Eclipse, MATLAB och Maple
Internet : FF, Skype, Dropbox, Trasmission, thunderbird som jag tänkt på avinstalla (aldrig använt den)
Graphic : Image viewer och document viewer och Pinta
Multimedia: Smplayer och Sound manager. nu vet jag inte vad den heter men ngt konfigurations grej
Office : Abiword och texMaker. orka med libre office o sånt.
Verktyg : Blechbit, Task manager och ngt jag aldrig använt, vet ej vad det är ; Gigolo och IBas. Aldrig använt dem!
Keep it simple!!!!
Jag använder normalt 10-20 % av ram minnet ( free ram is waste ram , yes I know) så den är leightweight. Jag har i5a och den har temperaturen 29-43 ( i värsta fall). men den har så låg temperatur för jag har en jätte stor fläkt på den som är lika stor som Realbouts skalle!
Din ideala distro
Din ideala distro
| Jag kör bara xfce. Hatar gnome och allt anant och speciellt KDE. Xubuntu är min favorit just för att jag inte lyckades installaera Arch och tänker inte försöka igen, Debian installatör fu**ar sönder all grub och boot. jag vet inte varför. Jag ska köpa SSD och installera xubuntu igen. |
Re: Din ideala distro
Min ideal distro är fortfarande 12.04, men kommer att kliva över i vår till 14.04 LTS, eller under sommaren 2014 , det gäller ju såklart om jag gillar 14.04 annars stannar jag på 12.04 

Ingen supportfråga - flyttar till caféet.
- Lao Tzu
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Ideal och ideal. Själv använder jag nästan enbart Firefox, Libre Office, Audacious och nåt videouppspelningsprogram. Dessutom är jag knappast intresserad av mjukvara i någon teknisk mening.
Därför skulle jag vilja ha en LTS-version där ovanstående program också uppgraderas i takt med att nya versioner kommer. Visst det finns PPA:er men det är relativt krångligt jämfört med att bara trycka på "uppdatera".
Till ovanstående vill jag ha ett enkelt bidredigeringsprogram, ett filmredigeringsprogram och en mailklient.
Därför skulle jag vilja ha en LTS-version där ovanstående program också uppgraderas i takt med att nya versioner kommer. Visst det finns PPA:er men det är relativt krångligt jämfört med att bara trycka på "uppdatera".
Till ovanstående vill jag ha ett enkelt bidredigeringsprogram, ett filmredigeringsprogram och en mailklient.
"Hennes skithus är som min toalett." - Anna Anka
(&?)
(&?)