Ccleaner vill inte fungera i Wine.
Ccleaner vill inte fungera i Wine.
Ccleaner har varit ett givet rensningsprogram i Wine!
Men efter har testat flertalet av versionerna så är det inget av dem som fungerar?
Det har fungerat förut, men varför inte nu i min Ubuntu 12.04.
Men efter har testat flertalet av versionerna så är det inget av dem som fungerar?
Det har fungerat förut, men varför inte nu i min Ubuntu 12.04.
-
- Global Moderator
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Re: Sv: Ccleaner vill inte fungera i Wine.
Vad är det som inte fungerar?
Varför vill du egentligen köra Ccleaner?
Varför vill du egentligen köra Ccleaner?
Idéer räknas inte förrän du genomför dem.
Re: Ccleaner vill inte fungera i Wine.
HakanS
Om det finns ett eget Wine program som rensar bort skräp ur datorn, var vänlig och berätta det för mig!
Jag blir fundersam över dina kommentarer, om ett program inte fungerar som i mitt fall, så går det inte ens att öppna, jag trodde du förstod det? Annars hade jag givetvis preciserat vad det var för fel på programmet!
Om det finns ett eget Wine program som rensar bort skräp ur datorn, var vänlig och berätta det för mig!
Jag blir fundersam över dina kommentarer, om ett program inte fungerar som i mitt fall, så går det inte ens att öppna, jag trodde du förstod det? Annars hade jag givetvis preciserat vad det var för fel på programmet!
- JoWa
- Global Moderator
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
- Kontakt:
Jag vet inte vad problemet är, men BleachBit kan vara ett alternativ. Det finns även för bl.a. Ubuntu, så det kanske fungerar bättre i Wine. 

Noble Numbat | Firefox 125β (snap) | Privacy Badger
Hej Tjadden, jag tänkte på om du kollat så att inte Ccleaner.exe filen är skrivskyddad, det kan bli problem med installationen om programmet man ska installera i Wine är skrivskyddad, höger klicka på filen Ccleaner och sen tar du bort bocken för skrivskyddet om den är skrivskyddad och prova installera programmet igen. 

-
- Global Moderator
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Ccleaner kan (om det nu fungerar) bara rensa bort "skräp" som ligger i wine-delen på datorn. D.v.s. det som orsakats av windows-program på den simulerade C:-enhetenTjadden skrev:Om det finns ett eget Wine program som rensar bort skräp ur datorn, var vänlig och berätta det för mig!
Det kan inte rensa bort "skräp" i Ubuntu.
[/quote]Går det att installera programmet?Tjadden skrev:Jag blir fundersam över dina kommentarer, om ett program inte fungerar som i mitt fall, så går det inte ens att öppna, jag trodde du förstod det?
Enligt WineHQ så fungerar det si och så.
-
Ubuntu har ett eget Ccleaner som går att använda men minns inte vad det hette.
Som HakanS nämnde så rensar bara Ccleaner i Wine-mappen, vilket är ganska meningslöst då man använder endast ett fåtal Windows-program (Använder man många är det kanske dags att installera Windows :p) och eftersom du "emulerar" applikationerna är det inget som påverkar systemet i sig. Det är imho en väldigt onödigt program
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Kan det vara Computer Janitor du menar som finns att installera i Synaptic. Heter på Svenska Datorstädare och Körs från Program/Systemverktyg/Administration.Harlekin33 skrev:Ubuntu har ett eget Ccleaner som går att använda men minns inte vad det hette.
Men den är väl installerad default eller ingår i ubuntu Tweak..
posted from a silent usb, cf, sdhc, ssd or revodrive started pc. Ext2Fsd Project PC-BSD® PenDriveLinux UsbForum SSD review
Sanning och säga så använder jag Ccleaner i första hand till spårresning!
Jag vet sedan tidigare att vissa tycker att det är fånigt att begagna sig av spårresning för att få loss mer utrymme på hårddisken. Men det tycker inte jag.
Jag ska ge ett exempel på när jag använde Revo Uninnstaller som har just ett spårrensningsprogram!
Tro mig, jag hade inte gjort någon spårrensning på en gammal Dell burk med Win XP som operativsystem och därför tyckte jag att det var dags och fick nästan 3GB ledigt utrymme på hårddisken efter denna spårresning!
Jag vet sedan tidigare att vissa tycker att det är fånigt att begagna sig av spårresning för att få loss mer utrymme på hårddisken. Men det tycker inte jag.
Jag ska ge ett exempel på när jag använde Revo Uninnstaller som har just ett spårrensningsprogram!
Tro mig, jag hade inte gjort någon spårrensning på en gammal Dell burk med Win XP som operativsystem och därför tyckte jag att det var dags och fick nästan 3GB ledigt utrymme på hårddisken efter denna spårresning!
Jag skulle vara försiktig med Ccleaner eftersom det kan förstöra hela Wine registret, ett tips är att istället använda " wine uninstaller" det fungerar inte riktigt 100% men det är ändå bättre att använda det än Ccleaner.
Öppna terminal eller trycka på Alt + F2 och skriv "wine uninstaller" det kommer att ge dig tillgång till den inbyggda Lägg till / Ta bort verktyget i Wine. Därifrån kan du avinstallera ett program som du har installerat i Wine
Vill man rensa ordenligt och få ett nytt register likadant som då Wine var nyinstallerad så kan man använda det här kommandot, tänk på att det rensar alla programmen som du installerat i registret: Wine kommer alltså att skapa ett nytt register igen då den inte hittar det gamla.
Öppna terminal eller trycka på Alt + F2 och skriv "wine uninstaller" det kommer att ge dig tillgång till den inbyggda Lägg till / Ta bort verktyget i Wine. Därifrån kan du avinstallera ett program som du har installerat i Wine
Vill man rensa ordenligt och få ett nytt register likadant som då Wine var nyinstallerad så kan man använda det här kommandot, tänk på att det rensar alla programmen som du installerat i registret:
Kod: Markera allt
rm -rf ~/.wine
Hej, Antec
Tack för den dessängen, där ser man åter igen, ifrån dig får jag oftast de bästa råden.
Tack för den dessängen, där ser man åter igen, ifrån dig får jag oftast de bästa råden.