På grund utav min okunnighet så vill jag ha ett svar på denna fråga som jag i min tur blir utsatt för, av Windows och Linux användare med båda operativsystemen på samma dator.
Windows användare får reda på att deras drivrutiner är inte helt ok via, sk köp-program och allra helst när man får en gratistest så är det alltid minst fyra som måste uppdateras.
Hur är det nu, är inte Linux lika känsligt för dåliga drivrutiner som Windows?,
För vad jag kan minnas kommer aldrig detta påståendet, om Linux Ubuntu krånglar "har du kollat dina drivrutiner" undantag för 3D som tydligen är lite speciellt om man har Intel grafikkort för att få igång 3D på Linux.
Skilda drivrutiner i Win och Linux?
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara
Re: Skilda drivrutiner i Win och Linux?
Jovisst kan man behöva nyare drivrutiner i Linux-miljö, även om det då är vanligare att man pratar om att pröva en ny kärna. Ty med undantag från sagda 3D-grafik så är utvecklas Linux-drivrutiner i regel mycket mer i anslutning till kärnan.
Både ett och två problem på jobbet som lösts genom att satsa på en nyare kärna. Detta framförallt i situationer med servrar som hanterar *många* samtidiga nätverksanslutningar.
Både ett och två problem på jobbet som lösts genom att satsa på en nyare kärna. Detta framförallt i situationer med servrar som hanterar *många* samtidiga nätverksanslutningar.
Re: Skilda drivrutiner i Win och Linux?
andol
Tack, då var det som jag misstänkte att Linux givetvis är beroende av drivrutiner men dess uppbyggnad är lite annorlunda hur de jobbar jämfört med Windows dito.
Tack, då var det som jag misstänkte att Linux givetvis är beroende av drivrutiner men dess uppbyggnad är lite annorlunda hur de jobbar jämfört med Windows dito.