Söker fadder

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
Användarvisningsbild
RedPiratez
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Söker fadder

Inlägg av RedPiratez »

Hej, jag skulle behöva en fadder som hjälper mig med att uppgradera from Maverick (Ubuntu 10.10) till en nyare version.

Tack på förhand
Antec

Re: Söker fadder

Inlägg av Antec »

Får du ingen fadder så kan jag hjälpa dej, men jag vill helst slippa eftersom jag kommer att vara mindre aktiv här ett tag framöver! :)
Användarvisningsbild
RedPiratez

Inlägg av RedPiratez »

Antec skrev:Får du ingen fadder så kan jag hjälpa dej, men jag vill helst slippa eftersom jag kommer att vara mindre aktiv här ett tag framöver! :)
Skulle du kunna hjälpa mig? Hur lång tid tar det att uppgradera? Hur ska jag göra?
Antec

Inlägg av Antec »

Ja det jag kan säga det beror på just din hårdvara men för mej tar det ungefär 15 minuter med en ren installation, har du tagit backup på dina egna filer så är det lika för mej 15 minuter också,, Sen tar det lite dit att föra över filerna till home, lägg märke till att det tar ingen längre tid om man har home isolerad och funnen i den nya installationen, det tid man vinner är att inte behöva föra tillbaka filerna till home.. :)
Användarvisningsbild
RedPiratez

Inlägg av RedPiratez »

Antec skrev:Ja det jag kan säga det beror på just din hårdvara men för mej tar det ungefär 15 minuter med en ren installation, har du tagit backup på dina egna filer så är det lika för mej 15 minuter också,, Sen tar det lite dit att föra över filerna till home, lägg märke till att det tar ingen längre tid om man har home isolerad och funnen i den nya installationen, det tid man vinner är att inte behöva föra tillbaka filerna till home.. :)

Okej nu tycker jag vi ska ta det Step by Step så kallad.
1. Ska jag överföra de saker jag vill ha kvar på en USB?
2. Ska jag ladda ner en iso på en annan eller hur uppgraderar jag?
3. Som det står på min profil så är jag bra med Windows och inte linux. Så jag behöver hjälp.
Skulle du kunna ta det Step by step hur jag gör allt?
TicToc
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av TicToc »

http://fridge.ubuntu.com/2012/04/10/ubu ... l-10-2012/ kan man läsa
The supported upgrade path from Ubuntu 10.10 is via Ubuntu 11.04 (Natty Narwhal). Instructions and caveats for the upgrade may be found at https://help.ubuntu.com/community/NattyUpgrades. Note that upgrades to version 11.04 and beyond are only supported in multiple steps, via an upgrade first to 11.04, then to 11.10. Both Ubuntu 11.04 and Ubuntu 11.10 continue to be actively supported with security updates and select high-impact bug fixes.
Vill man uppdatera befintlig installation får man alltså göra det i flera steg.

Du frågade efter hur man uppdaterar från 10.10. Skulle det vara ok med en ren installation, där alla data går/kan gå förlorade?
Så länge som du har bra säkerhetskopior du kan återställa från är det hela inte så märkvärdigt.
Vet du med dig att du har några unika programinstallationer eller anpassningar?
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Vi har en lista med faddrar. Du kan kontakta någon av dom om du vill. Men jag antar att du får den hjälp du behöver här. :)

~ Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 ~
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren"