Google chrome 28 stabil lever sitt eget liv.
Google chrome 28 stabil lever sitt eget liv.
Åter igen så uppstår störningar i chome och får meddelandet kontrollera "WebGL" och starta om programmet?
OpenGl 3d är snyggt installerat och i övriga sammanhang fungerar utmärkt, men inte i Google chrome Tillägg och Teman när det gäller olika former av av 3d spel.
Är det någon som kan förklara varför och vilken åtgärd som behövs för att chrome ska reagera positivt för 3d?
OpenGl 3d är snyggt installerat och i övriga sammanhang fungerar utmärkt, men inte i Google chrome Tillägg och Teman när det gäller olika former av av 3d spel.
Är det någon som kan förklara varför och vilken åtgärd som behövs för att chrome ska reagera positivt för 3d?
Re: Google chrome 28 stabil lever sitt eget liv.
Kanske kan detta vara något som jag skrev för ett bra tag sedan?
http://mageiasv.blogspot.se/2012/08/hur ... epper.html
http://mageiasv.blogspot.se/2012/08/hur ... epper.html
Påvels blogg:
http://pavel.frimix.se/
Läs länken nedan, innan ni söker hjälp på forumet
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=19&p=450678
En nära väns svenska Mageia-blogg som jag emellanåt hjälper till. Ta gärna en titt:
http://mageiasv.blogspot.se/
http://pavel.frimix.se/
Läs länken nedan, innan ni söker hjälp på forumet
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=19&p=450678
En nära väns svenska Mageia-blogg som jag emellanåt hjälper till. Ta gärna en titt:
http://mageiasv.blogspot.se/
- JoWa
- Global Moderator
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
- Kontakt:
Gå till chrome://flags/ och kontrollera att WebGL inte är inaktiverat.
Testa även att aktivera Åsidosätt lista för programrendering.
Testa även att aktivera Åsidosätt lista för programrendering.
Noble Numbat | Firefox 125β (snap) | Privacy Badger
Hej, Kurdistan
Det här är väl en ersättare för instick Adobe flash player och den är installerad!
icedtea-7-plugin
web browser plugin based on OpenJDK and IcedTea to execute Java applets
Det här är väl en ersättare för instick Adobe flash player och den är installerad!
icedtea-7-plugin
web browser plugin based on OpenJDK and IcedTea to execute Java applets
Hej, JoWa
Chrome/flaggs hittar jag inte, du får gärna förtydliga om var när och hur.
Hur som helst, så här ser det ut när jag ska lägga till ett program ur Teman.
Det har inträffat ett fel
Download interrupted
UPPDATERA
STÄNG
Och uppdatering etc, hjälper inte! och download är ett skämt tydligen. i Ubuntu 12.04 versionen.
Saken är den i Ubuntu13.04 så finns det inte några som helst problem
med tilläggen och dess teman och kan ta in vilket 2d program som helst
men inte 3d program" som är vad jag vill ha hjälp med.
Chrome/flaggs hittar jag inte, du får gärna förtydliga om var när och hur.
Hur som helst, så här ser det ut när jag ska lägga till ett program ur Teman.
Det har inträffat ett fel
Download interrupted
UPPDATERA
STÄNG
Och uppdatering etc, hjälper inte! och download är ett skämt tydligen. i Ubuntu 12.04 versionen.
Saken är den i Ubuntu13.04 så finns det inte några som helst problem
med tilläggen och dess teman och kan ta in vilket 2d program som helst
men inte 3d program" som är vad jag vill ha hjälp med.
- JoWa
- Global Moderator
- Kontakt:
Skriv/klistra in chrome://flags/ i adressfältet.
Hej, vilka åtgärder kan man återskapa med samma problem? Har du provat testat någon WebGL test? Klicka på den här sidan för att kolla vad som händer: http://get.webgl.org, måste också säga att jag är rätt dålig på WebGL, men det var bara det jag spåna på 

Hej,Antec
Festligt när man inte hittat någon plats som heter WebGL bland mina tillägg som är ett enda.
Jag gick in och kollade i Window 7 och där fanns de tillägg jag har laddat hem.
Jag skulle också vilja testa om WebGL är aktiverat eller inte, men det går inte att finna något svar på den frågan, Chrome menar på att WebGL medföljer när man installerar Chrome, men var finns den någonstans?
Festligt när man inte hittat någon plats som heter WebGL bland mina tillägg som är ett enda.
Jag gick in och kollade i Window 7 och där fanns de tillägg jag har laddat hem.
Jag skulle också vilja testa om WebGL är aktiverat eller inte, men det går inte att finna något svar på den frågan, Chrome menar på att WebGL medföljer när man installerar Chrome, men var finns den någonstans?
Testa det @JoWa säger, jag tror det kan ge mer klarhet. 

Felet är, att hittar jag inte WebGL, så är det inte lätt att veta om det är aktiverat eller inte, som troligtvis skulle lösa problemet, så jag måste få ett konkret förslag om var jag finner WebGL lokalt.
JoWa
Det här meddelandet fick jag när jag skulle testa ett 3d program för att spela Schack online.
"Sorry, Your browser doesn't support WebGL. Please Install Chrome or Firefox."
Jag har Chrome och Firefox men inte WebGL!
Det här meddelandet fick jag när jag skulle testa ett 3d program för att spela Schack online.
"Sorry, Your browser doesn't support WebGL. Please Install Chrome or Firefox."
Jag har Chrome och Firefox men inte WebGL!
- JoWa
- Global Moderator
- Kontakt:
Läs mitt första inlägg igen. 

Hej, Jowa
Jag hittar inte WebGL t.ex bland mina tillägg, har du någon annan plats att rekommendera?
I Synaptic finns det inte en rad om WebGL, att läsa wiki hjälper inte mig, där kan jag inte påverka några filprogram.
Jag hittar inte WebGL t.ex bland mina tillägg, har du någon annan plats att rekommendera?
I Synaptic finns det inte en rad om WebGL, att läsa wiki hjälper inte mig, där kan jag inte påverka några filprogram.
- JoWa
- Global Moderator
- Kontakt:
Läs noga vad jag skriver. WebGL är inget tillägg eller installerat paket. Det är en teknik som implementerad i Chromium (liksom i Firefox, Opera m.fl.).
WebGL kan inaktiveras, men inte tas bort. Om, och hur väl, WebGL fungerar beror även på din grafik (hård- och mjukvara). Därför föreslog jag i mitt första svar ”Testa även att aktivera Åsidosätt lista för programrendering.”, då din grafik kan vara svartlistad.
WebGL kan inaktiveras, men inte tas bort. Om, och hur väl, WebGL fungerar beror även på din grafik (hård- och mjukvara). Därför föreslog jag i mitt första svar ”Testa även att aktivera Åsidosätt lista för programrendering.”, då din grafik kan vara svartlistad.
JoWa
Jag har testat både fram och baklänges och ingenting hjälper, men något konkret svar på, om att mitt grafikkort är svartlistad har jag inte.
Jag har testat både fram och baklänges och ingenting hjälper, men något konkret svar på, om att mitt grafikkort är svartlistad har jag inte.
- JoWa
- Global Moderator
- Kontakt:
Öppna chrome://gpu/ så ser du status för din grafik.
Tänk på att Chrome måste startas om för att ändringar som görs i chrome://flags/ skall träda i kraft.
Tänk på att Chrome måste startas om för att ändringar som görs i chrome://flags/ skall träda i kraft.
JoWa
problem som upptäckts
WebGL har inaktiverats, antingen via about: flags eller kommandorad.
Panel montering är tillgänglig, antingen inaktiveras vid kommandoraden eller inte stöds av det nuvarande systemet.
Force compositing läget är avstängt, antingen inaktiveras vid kommandoraden eller inte stöds av det nuvarande systemet.
Accelerated rasterisering har inte aktiverats eller stöds inte av det nuvarande systemet.
problem som upptäckts
WebGL har inaktiverats, antingen via about: flags eller kommandorad.
Panel montering är tillgänglig, antingen inaktiveras vid kommandoraden eller inte stöds av det nuvarande systemet.
Force compositing läget är avstängt, antingen inaktiveras vid kommandoraden eller inte stöds av det nuvarande systemet.
Accelerated rasterisering har inte aktiverats eller stöds inte av det nuvarande systemet.
Jova
Efter att jag startat om datorn så kom det här meddelandet.
Problem som upptäckts
ATI / AMD-kort med äldre eller tredjeparts drivrutiner i Linux är krasch-benägen:. 71381, 76.428, 73910, 101225, 136.240
Accelererad 2d duk är instabil i Linux för tillfället.
ATI / AMD-kort med drivrutiner från tredje part i Linux är krasch-benägen:. 95.934, 94.973
Stage3D stöds inte på Linux:. 129.848
Accelerated video avkodning är inte tillgänglig på Mac och Linux:. 137247, 133828
Aktivera panel montering kapacitet på ChromeOS endast på IVB och SNB Graphics Controller.
Efter att jag startat om datorn så kom det här meddelandet.
Problem som upptäckts
ATI / AMD-kort med äldre eller tredjeparts drivrutiner i Linux är krasch-benägen:. 71381, 76.428, 73910, 101225, 136.240
Accelererad 2d duk är instabil i Linux för tillfället.
ATI / AMD-kort med drivrutiner från tredje part i Linux är krasch-benägen:. 95.934, 94.973
Stage3D stöds inte på Linux:. 129.848
Accelerated video avkodning är inte tillgänglig på Mac och Linux:. 137247, 133828
Aktivera panel montering kapacitet på ChromeOS endast på IVB och SNB Graphics Controller.
JoWa
Efterytterligare en test kom den här infot.
Problem som upptäckts
Efterytterligare en test kom den här infot.
Problem som upptäckts
Problemen kan också tillfälligt bero på övergången till Blink, jag har också tvär testat på den beta jag har och jag får inte till det heller. Undra om du inte ska vänta lite tills Google har fått ordning på sin läsaren. Det är i botten en väldigt stor förändring i Chrome just nu!