Olustigt, Ubuntu-se.org!
- Pink Panther
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Olustigt, Ubuntu-se.org!
Insecure login (1) Ubuntu-se.org
Password will be transmited in clear to http://ubuntu-se.org/phpBB3/ucp.php?mode=login
Password will be transmited in clear to http://ubuntu-se.org/phpBB3/ucp.php?mode=login
Det förekommer ett barnsligt beteende i gemenskapen. Nu efter att ägnat för mycket tid åt följande problem och rådfrågat en bekant sakkunnig i ämnet säkerhet, ( som har undersökt min dator grundligt). Återstår bara två alternativ. Ett internt problem i administrationen av forumet, ( som är allvarligt om så är fallet, med tanke på vad som lovas info om medlemskap ) eller är Ubuntu-se.org hackat av en hackare som utnyttjat säkerhetsproblem utifrån. Att felet beror på en internservice eller förändringar i forumet är uteslutet. Vid en sådana förändringar är det inte troligt att det bara drabbar en medlem i gemenskapen.
Någon tycker att det är barnsligt roligt att ändra OS tillhörighet på mitt alias. Först gNewSense och nu senast till Mandriva.
Ja! Det är barnsligt. Har du åsikter eller synpunkter om mitt alias/person så berätta din synpunkter i forumet eller för ansvarig för forumet. Jag tål kritik. Att det räknas som någon merit att attackera småsten/privat person, ( så duktig är jag inte ) är knappast troligt. Det är beklagligt och skapar bekymmer för den som är drabbad.
Det förekommer ett barnsligt beteende i gemenskapen. Nu efter att ägnat för mycket tid åt följande problem och rådfrågat en bekant sakkunnig i ämnet säkerhet, ( som har undersökt min dator grundligt). Återstår bara två alternativ. Ett internt problem i administrationen av forumet, ( som är allvarligt om så är fallet, med tanke på vad som lovas info om medlemskap ) eller är Ubuntu-se.org hackat av en hackare som utnyttjat säkerhetsproblem utifrån. Att felet beror på en internservice eller förändringar i forumet är uteslutet. Vid en sådana förändringar är det inte troligt att det bara drabbar en medlem i gemenskapen.
Någon tycker att det är barnsligt roligt att ändra OS tillhörighet på mitt alias. Först gNewSense och nu senast till Mandriva.
Ja! Det är barnsligt. Har du åsikter eller synpunkter om mitt alias/person så berätta din synpunkter i forumet eller för ansvarig för forumet. Jag tål kritik. Att det räknas som någon merit att attackera småsten/privat person, ( så duktig är jag inte ) är knappast troligt. Det är beklagligt och skapar bekymmer för den som är drabbad.
Re: Olustigt, Ubuntu-se.org!
Vänta nu, vad är det du egentligen säger? menar du att det skulle vara nått fuffens här? Du måste förklara tydligare om jag ska förstå dej, Det finns väl inget fuffens här vad jag kan se! Förklara mer så alla förstår dej, är det nått fel här? Det är bra att det kommer till ytan isåfall, förklara så jag också förstår dej!
Min OS tillhörighet ändras också, Från Ubuntu till Foresight och nu PCLinuxOS. Jag tror inte det är nåt hack utan fel koden/databasen för forumet. Who cares?
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
- Pink Panther
Inte stressa nu "Antec". Ta det lugnt och sakligt. Det kan vara som "webaake" beskriver i föregående inlägg. Jag har nu fått rätt verktyg och en grundlig undervisning i hur de ska användas.
Ubuntu.se.org är en förhållandevis ofarlig och vänligt sinnad mötesplats vad avser informationsinhämtning rörande besökare och medlemmar. Jag lovar dig "Antec" att du får information om något förändras.
Ubuntu.se.org är en förhållandevis ofarlig och vänligt sinnad mötesplats vad avser informationsinhämtning rörande besökare och medlemmar. Jag lovar dig "Antec" att du får information om något förändras.
Jag lade till "Lubuntu" i listan över valbara operativsystem, jag lade till den efter dom andra medlemmarna i Ubuntu-familjen. Men när det uppmärksammades att alla val förflyttades en rad så flyttade jag Lubuntu längst ner i listan.
Hur du kan få detta till "insecure login", barnsligt beteende, interna problem i administrationen eller att vår hemsida skulle vara hackad är underhållning på hög nivå. Det kanske är dags att ta av sig foliehatten och/eller bara besöka Flashback där du fritt kan diskutera konspirationsteoerier, sådana som att hela världen är ute efter Pink Panther.
Hur du kan få detta till "insecure login", barnsligt beteende, interna problem i administrationen eller att vår hemsida skulle vara hackad är underhållning på hög nivå. Det kanske är dags att ta av sig foliehatten och/eller bara besöka Flashback där du fritt kan diskutera konspirationsteoerier, sådana som att hela världen är ute efter Pink Panther.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- Osprey
- Kontakt:
Också fick det hela en logisk förklaring......
Den grundläggande misstanken att det skulle kunna förekomma något "fuffens" här eller att sidan skulle kunna vara "hackad", är väl för övrigt inte alls verklighetsfrämmande eller "foliehattigt". Det har förekommit både intriger och smutskastning här tidigare och säkerhetsmässigt höjer sig väl inte ubuntu-se så där värst mycket över mängden heller.
Däremot vore det lite konstigt om någon skulle lägga ned energi på att byta ut OS för folk till andra typer av Linux, eftersom detta i sig inte vore något direkt märkligt. Ser man det objektivt så skulle jag kunna tänka mig att någon skulle tycka att det vore rätt kul att byta ut OS för alla till Windows. Ett helt Linuxforum där alla kör Windows vore i sanning något att rulla runt på golvet och skratta åt.......

Den grundläggande misstanken att det skulle kunna förekomma något "fuffens" här eller att sidan skulle kunna vara "hackad", är väl för övrigt inte alls verklighetsfrämmande eller "foliehattigt". Det har förekommit både intriger och smutskastning här tidigare och säkerhetsmässigt höjer sig väl inte ubuntu-se så där värst mycket över mängden heller.
Däremot vore det lite konstigt om någon skulle lägga ned energi på att byta ut OS för folk till andra typer av Linux, eftersom detta i sig inte vore något direkt märkligt. Ser man det objektivt så skulle jag kunna tänka mig att någon skulle tycka att det vore rätt kul att byta ut OS för alla till Windows. Ett helt Linuxforum där alla kör Windows vore i sanning något att rulla runt på golvet och skratta åt.......
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
- Broder Tuck
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Osprey skrev:.......... Ser man det objektivt så skulle jag kunna tänka mig att någon skulle tycka att det vore rätt kul att byta ut OS för alla till Windows. Ett helt Linuxforum där alla kör Windows vore i sanning något att rulla runt på golvet och skratta åt.......

Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
- Pink Panther
Meningen med att hålla "god ton" på forum är att vi alla mår bra av att bli bemötta med respekt.
En saklig förklaring skriven i "god ton" utan några syrliga kommentarer lär varit ett stort positivt steg för hela gemenskapen.
Tack! En en logisk förklaring. "Man gör sina misstag, sa igelkotten, klev av rotborsten". :-)
Rörande "insecure login" är det korrekt fakta. Men här skiljer sig inte "ubuntu-se.org" från andra mötesplatser. En majoritet använder sig av "insecure login" som i sak är beklagligt.
En saklig förklaring skriven i "god ton" utan några syrliga kommentarer lär varit ett stort positivt steg för hela gemenskapen.
Tack! En en logisk förklaring. "Man gör sina misstag, sa igelkotten, klev av rotborsten". :-)
Rörande "insecure login" är det korrekt fakta. Men här skiljer sig inte "ubuntu-se.org" från andra mötesplatser. En majoritet använder sig av "insecure login" som i sak är beklagligt.
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Det där känner jag igen, har gjort samma misstag själv här i forumet för några år sen.Hund skrev:Jag lade till "Lubuntu" i listan över valbara operativsystem, jag lade till den efter dom andra medlemmarna i Ubuntu-familjen. Men när det uppmärksammades att alla val förflyttades en rad så flyttade jag Lubuntu längst ner i listan.
...

På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

Skönt att man inte är ensam om det.vulfgar skrev:Det där känner jag igen, har gjort samma misstag själv här i forumet för några år sen.Hund skrev:Jag lade till "Lubuntu" i listan över valbara operativsystem, jag lade till den efter dom andra medlemmarna i Ubuntu-familjen. Men när det uppmärksammades att alla val förflyttades en rad så flyttade jag Lubuntu längst ner i listan.
...

~ Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 ~
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- JoWa
- Global Moderator
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
- Kontakt:
Dags att skaffa ett certifikat?Pink Panther skrev:Rörande "insecure login" är det korrekt fakta. Men här skiljer sig inte "ubuntu-se.org" från andra mötesplatser. En majoritet använder sig av "insecure login" som i sak är beklagligt.

Noble Numbat | Firefox 125β (snap) | Privacy Badger