Hej, jag har installerat Ubuntu 13.04 och får lite felmeddelanden att Webbläsaren stängdes ned och likaså några andra program.
Men det allvarliga är att skrivbordet är helt tomt när jag startat upp datorn med endast skrivbordsbakgrunden synlig.
programstartaren saknas och likaså panelen!
Orsaken till det inträffade är Bleachbit som saboterar, därför vill jag ha hjälp med vilka program Bleachbit inte får skräprensa!
Det hjälper inte att jag startar om datorn samma sak händer ett tomt skrivbord.
Jag får endast upp skrivbodsbakgrunden när jag startar upp d
Re: Jag får endast upp skrivbodsbakgrunden när jag startar u
Kolla så att unity inte är avinstallerat.
När jag nyligen uppgraderade till 13.04 hamnade jag på ett tomt skrivbord och det visade sig att av någon anledning så var unity inte installerat.
Efter att unity installerats och aktiverats fungerar allt normalt
När jag nyligen uppgraderade till 13.04 hamnade jag på ett tomt skrivbord och det visade sig att av någon anledning så var unity inte installerat.
Efter att unity installerats och aktiverats fungerar allt normalt
Vad som kan vara bra att veta gällande 13.04 är att den upphör som version redan Januari 2014 så livscykeln är inte ens ett år på den, så om man inte vill installera om så mycket så ska man backa tillbaka till en LTS version. 

Hej, Antec
Nu blev jag förvånad att !3.04 raring inte ska hänga med så länge?
kommer det en 13.10 version istället?
När det gäller att få upp endast skrivbordsbakgrunden på skärmen och testat unity så blev det inte någon skillnad så jag ominstallerade 13.04 och kör AMD 64 som påstås att min dator ska få ut full effekt på arkitekturen, kanske det, har inte märkt någon skillnad iaf.
Nu blev jag förvånad att !3.04 raring inte ska hänga med så länge?
kommer det en 13.10 version istället?
När det gäller att få upp endast skrivbordsbakgrunden på skärmen och testat unity så blev det inte någon skillnad så jag ominstallerade 13.04 och kör AMD 64 som påstås att min dator ska få ut full effekt på arkitekturen, kanske det, har inte märkt någon skillnad iaf.
Hej Tjadden, vad jag förstår så kommer det att bli en rullande utgåva av Ubuntu i framtiden och det kan vara därav dom har kortat ner 13.04 just för att 14.04 som är en LTS ska just bli en rullande utgåva, så har jag uppfattat det..Eller helt enkelt att Ubuntu får rullande utgåva och därav förkortningen av livslängden på 13.04.