Skrivbord

Frågor om LiveCDn samt installation och uppgradering av Ubuntu och dess varianter
Användarvisningsbild
norhager

Skrivbord

Inlägg av norhager »

Det är säkert någon enkel lösning men i 10.04 har jag en kub där jag skiftade mella de fyra skrivbord jag har, men i 12.04 och ävnen 12.10 får jag bara 2 skrivbord så när jag skiftar skrivbord så ser det ut som man vänder en sida, det ser ganska löjligt ut så hur får jag fram KUBEN
Antec

Re: Skrivbord

Inlägg av Antec »

Har också varit med om det, jag fick trixa lite för att få till det. Men just nu använder jag inte kuben alls, egentligen behövs inte det alls i 12.04 för att ha ett snabbt system, Det finns redan hjälpmedel i 12.04 för att kunna hantera systemet snabbt! =)
Användarvisningsbild
ThinLizzy
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av ThinLizzy »

Antec

Inlägg av Antec »

Jag rekommenderar ändå inte kuben i 12.04, just för att den gör egentligen ingen nytta mer än att se cool ut, hjälpmedel som ingår med att använda tangentbords kommandon i 12.04 ger betydligt bättre fart på systemet!
Användarvisningsbild
norhager

Inlägg av norhager »

Antec skrev:Jag rekommenderar ändå inte kuben i 12.04, just för att den gör egentligen ingen nytta mer än att se cool ut, hjälpmedel som ingår med att använda tangentbords kommandon i 12.04 ger betydligt bättre fart på systemet!
Cool ja varför inte det imponerar i alla fall på windowsanvändare, inte mycket till hjälp en film som visar alla inställningar och som verkar ha ett uselt ljud och desutom på engelska det måste finnas någon som på ren svenska kan tipsa mig.
Användarvisningsbild
norhager

Inlägg av norhager »

Nu har jag löst mina problem med den förstörda fönsterhanterare i Ubuntu jag har helt enkelt skippat Ubuntu så nu använder jag Lubuntu på en dator och på den ordinare så kör jag Kubuntu 12.04 LTS där fungerar kuben fortfarande, det var någon som sa att Windows 8 och Ubuntu 12.04 är ganska lika för de har ingen startmeny och jag måste nog instämma i det
Skriv svar

Återgå till "Installation och uppgradering"