Kan man bli bannad från IRC-kanalen om man ber?

Diskussion gällande forumet
gusnan
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Kan man bli bannad från IRC-kanalen om man ber?

Inlägg av gusnan »

Jag vet inte vilka som är ansvariga, men jag skulle hemskt gärna vilja bli bannad från IRC-kanalen #ubuntu-se, så jag inte blir lockad att logga in där...
Vem behöver jag hojta till för detta?
(Jag har nicket gusnan även på IRC.)

Vet inte riktigt vilken kategori jag skall lägga detta i dock, ni får hemskt gärna flytta tråden till nåt mer lämpligt ställe.
Hade tidigare nicket "Cowboy".
andol
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur

Re: Kan man bli bannad från IRC-kanalen om man ber?

Inlägg av andol »

Lämpliga personer att peta på om inte annat:

Kod: Markera allt

-ChanServ(ChanServ@services.)- Entry Nickname/Host          Flags
-ChanServ(ChanServ@services.)- ----- ---------------------- -----
-ChanServ(ChanServ@services.)- 1     Nafallo                +AFRfiorstv [modified ? ago]
-ChanServ(ChanServ@services.)- 2     Philip5                +Aiotv (op) [modified 49 weeks, 0 days, 07:06:58 ago]
-ChanServ(ChanServ@services.)- 3     johanbr                +Aiotv (op) [modified 4 years, 23 weeks, 2 days, 04:57:58 ago]
-ChanServ(ChanServ@services.)- 4     amelia                 +ARfiorstv [modified 49 weeks, 0 days, 07:05:30 ago]
-ChanServ(ChanServ@services.)- 5     HeMan                  +Aiotv (op) [modified 2 years, 44 weeks, 1 day, 12:59:58 ago]
-ChanServ(ChanServ@services.)- 6     UbuntuIrcCouncil       +ARfiorstv [modified 1 year, 50 weeks, 5 days, 13:44:40 ago]
-ChanServ(ChanServ@services.)- 7     bamsefar               +Aiotv (op) [modified 49 weeks, 1 day, 15:25:57 ago]
-ChanServ(ChanServ@services.)- 8     Barre                  +Aiotv (op) [modified 49 weeks, 1 day, 15:25:52 ago]
-ChanServ(ChanServ@services.)- 9     *!*@freenode/staff/*   +ARfiorstv [modified 9 weeks, 4 days, 09:04:44 ago]
-ChanServ(ChanServ@services.)- ----- ---------------------- -----
-ChanServ(ChanServ@services.)- End of #ubuntu-se FLAGS listing.
HakanS
Global Moderator
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av HakanS »

Det är ju bara att inte gå in i kanalen.
gusnan
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av gusnan »

HakanS skrev:Det är ju bara att inte gå in i kanalen.
Nja, jag kunde inte hålla mig därifrån - Men nu är det ordnat hursomhelst - Tack Nafallo!

Om reglerna för kanalen ändras får ni gärna ta bort bannen på mig, men som det är nu så vill jag inte ens logga in av misstag.
Hade tidigare nicket "Cowboy".
Skriv svar

Återgå till "Forum"