HJÄLLLP BLI GALEN SNART
HJÄLLLP BLI GALEN SNART
Hej!
nu måste någon berätta för mig hur det här funkar, jag laddade ner ubuntu filen sen kör jag den med deamon programen men de kommer bara en ruta som heter cd start sen står det inget om hur jag installerar hur funkar det?
snälla nån hjälp?
tack
nu måste någon berätta för mig hur det här funkar, jag laddade ner ubuntu filen sen kör jag den med deamon programen men de kommer bara en ruta som heter cd start sen står det inget om hur jag installerar hur funkar det?
snälla nån hjälp?
tack
SV: HJÄLLLP BLI GALEN SNART
Hej och välkommen !
Först måste du bränna en CD med filen.
Du måste ställa in datorn för att starta från CD:n.
Lägg in CD:n och starta om. Detta ta en stund tills du kommer till skrivbordet.
/peter
Först måste du bränna en CD med filen.
Du måste ställa in datorn för att starta från CD:n.
Lägg in CD:n och starta om. Detta ta en stund tills du kommer till skrivbordet.
/peter
- ninetwozero
- Utgåva: 6.06 Dapper LTS
yup. så sant som sagt.
du kan bränna detta med ASHAMPOO BURNING STUDIO.
du kan bränna detta med ASHAMPOO BURNING STUDIO.
fd. Shadow här på forumet
så jag måste bränna den på en cd skiva annars går det inte va?
men hur bränner jag den på cd skiva är det bara ta iso. filen och lägga i nero burning som data skiva va?
tack
men hur bränner jag den på cd skiva är det bara ta iso. filen och lägga i nero burning som data skiva va?
tack
- DeepThought
Välkommen hazhar!
.iso-filen skall brännas som projekt, och inte som data skiva. Se http://ubuntu-se.org/Wiki/Br%C3%A4nna_Ubuntu för mer info om hur du bränner skivan. (Leta efter "CD-projekt" eller något sådant i Nero).
Lycka till!
.iso-filen skall brännas som projekt, och inte som data skiva. Se http://ubuntu-se.org/Wiki/Br%C3%A4nna_Ubuntu för mer info om hur du bränner skivan. (Leta efter "CD-projekt" eller något sådant i Nero).
Lycka till!
WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...
men jag har bara nero inget annat och där står det inget om följande du säger det finns data cd bara.
- xhassex
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Hej
Du går upp på menyn raden och där väljer "Brännare" bränn image, leta sedan upp var du har din iso-fil.
Detta gäller nero
Du går upp på menyn raden och där väljer "Brännare" bränn image, leta sedan upp var du har din iso-fil.
Detta gäller nero
Annars kan du mounta filen och kopiera till skiva med Nero.
Sedan finns ju Alcohol 120% som jag alltid använder, mkt enkelt och smidigt program.
Sedan finns ju Alcohol 120% som jag alltid använder, mkt enkelt och smidigt program.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!