Min mus gick sönder idag efter över 10 års användning så det verkar bli till att köpa en ny.
Kollar lite på denna, kan den vara något att ha?
http://ironhammers.org/?p=10354
"After setting up a profile on my Windows install using the SteelSeries Engine software, it even remembered it all and functioned exactly the same when I then booted into the Linux Mint operating system — which is quite an achievement, if you weren’t aware."
Kanske går att fixa någon programvara för musen till Ubuntu också?
Vad tror ni om denna musen?
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Vad tror ni om denna musen?
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Re: Vad tror ni om denna musen?
Jag köpte en Steelseries Ikari som ser ungefär likadan ut att ha som reserv för ett par månader sedan men tyckte inte om den alls. Knapparna var alldeles för lätta att trycka ner. Den var dock helt konfigurerbar utan något Windowsprogram nerklottrat med tillverkarens logotyp överallt och sådan hårdvara gillar jag. Primärt använder jag en Mionix Saiph 1800 inköpt 2008 (http://mionix.net/products/saiph-1800/). Ytan börjar bli lite flottig men annars kan jag inte upptäcka något slitage på den alls. Den har flera förinställda känsligheter som kan konfigureras med ett medföljande program, men jag har aldrig känt något behov av det.
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Tack.
Ska testa en SteelSeries på Inet för att kolla själv. Ska även kolla in den du rekommenderar.
Ska testa en SteelSeries på Inet för att kolla själv. Ska även kolla in den du rekommenderar.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Jag har en Steelseries Xai. En riktigt bra gaming-mus! Man har lagt allt krut på insidan och skippat allt fult lull-lull. 

Den har en display på undersidan, som du kan göra alla inställningar via. Så du måste inte ha Windows och tillhörande program.

Den har en display på undersidan, som du kan göra alla inställningar via. Så du måste inte ha Windows och tillhörande program.

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!