Mvh
Björn
Jag körde varianten där man installerar mozilla-javaplugin.so med update-alternatives efter att ha packat upp java i /usr/lib/jvm. Men den versionen som jag kör har alvarliga säkerhetsbrister.... 1.7.0_04Bjornroyter skrev:Hur fick du det att fungera med java? Har för mig att jag prövade chromium också utan att lyckas. Vilken variant av java har du?
Björn
Jag kör också bankid för Sparbanken Öresund och också för t.ex. Apoteket och Mina vårdkontakter. Jag har inte varit med om något stök vid uppgraderingar av Firefox utan för mig fungerar det bra. Jag har kört både med 32-bitars och 64-bitars. För 32-bitars fungerar bankid direkt men för 64-bitars (som jag nu kör) får man göra ett antal trick för att få bankid att fungera så det är lite knepigt att få det att fungera. När man väl har gjort dessa trick så fungerar det dock bra.johanre skrev:Jag kör BankID för Sparbanken Öresund och andra tjänster som kräver e-legitimation (Försäkringskassan, osv). Funkar OK på Firefox & Ubuntu 12.04 32-bitars. Blir lite stökigt på Sparbanken Öresund när Firefox uppgraderar men väntar man någon dag så brukar det lösa sig.