Ubuntu startar ej efter installation..

Frågor om LiveCDn samt installation och uppgradering av Ubuntu och dess varianter
Torrorr

Ubuntu startar ej efter installation..

Inlägg av Torrorr »

Hej!
Jag har nyss installerat linux på min dator. Innan jag gjorde de så rensade jag datorn på allt inklusive windows så jag har inget oprativsystem på datan utom ubuntu som ej startar... Lite halv smart men gjort är gjort så jag hoppas ni kan hjälpa mig till rätta.
Jag satte i min cd skiva med ubuntu på och installerade de... För att installationen skulle funka så fick jag klicka på f6 och välja tre alternativ där...
Min ej exakt vilka de va men tror de va dem två näst översta alltså båda pic sakerna och den näst understa... Sedan valde jag att testa linux innan jag installera de. De fungerade bra så jag installerade de datorn sa även att de va något som behövdes pationeras om man skulle kunna gör något med hårddisken detta ignorerade jag dock.. Kanske där felet ligger? Men den fortsatte installera och sedan ville den startas om så jag gjorde de med men sen när jag startade datorn igen och valde att jag ville starta datorn med linux så blev skärmen helt svart... Vad är felet? Tacksam för hjälp!
Med vänlig hälsning, Sebastian Juhlin.
Skickat från min iPhone
Användarvisningsbild
Pink Panther
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Ubuntu startar ej efter installation..

Inlägg av Pink Panther »

"12.10 Quantal Quetzal (alfa)" ???????????

Alfa. Inte bra.

Vill du inte ha Windows är det väl bara att välja alternativet, ( installera Ubuntu på hela hårddisken ). Enklast är antagligen att stoppa i cd skivan och försöka att installera Ubuntu på nytt. Har du fortfarande problem efter andra försöket, så får du återkomma. Så får vi hoppas att någon medlem kan bistå med en lösning.

Welcome to the Forum!
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Antec

Inlägg av Antec »

Försök med att följa standard installation, fungerar det i live bör det fungera med en vanlig installation, men om det strular skriv upp allt och skicka in det här!!
Antec

Inlägg av Antec »

Jag tro det finns kunskap här att hjälpa dej tillrätta om det strular!! :)
Skriv svar

Återgå till "Installation och uppgradering"