"Andra öppna och fria operativsystem"

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
Pink Panther
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

"Andra öppna och fria operativsystem"

Inlägg av Pink Panther »

Att frågor rörande "Mageia, Linux Mint eller Zorin OS" bör få förkomma är givet. Det är inte skadligt eller något svek mot Ubuntu Linux rörelsen. Det är trots allt viktigare att behålla kvalificerade och kunniga medlemmar kvar i forumets gemenskap.

Ubuntu Linux har redan nu ett antal utmärkta alternativa skrivbordsmiljöer erbjuda nya användare. Det är bra. Men jag anser inte varken Linux Mint eller Zorin OS som mindre Ubuntu Linux. Nämnda alternativ är utmärkta exempel på hur man kan sprida Ubuntu Linux till fler användare i världen. Så bör alla se på frågor som berör alternativen "Linux Mint eller Zorin OS". Är du redan van vid Windows skrivbordsmiljöer så är "Zorin OS" ett utmärkt alternativ. Det lär ändå bli en del ny intryck att smälta, så varför inte då starta med en skrivbordsmiljö som känns bekant.

Så här tycker "Gary Newell":

"My name is Gary Newell. I am a software developer with over 15 years experience. I mainly use Microsoft Windows for my day job but at Home I always use Linux."

http://www.everydaylinuxuser.com/2012/1 ... astic.html

Varför skriver du mer om "Zorin OS"?

Vi kan fortfarande övertyga miljoner Windows användare att testa Ubuntu Linux. Då är Zorin OS det rätta verktyget enligt min syn på frågan. Vi måste erbjuda en skrivbordsmiljö som till ytan redan är bekant för användaren. Det har inget med att jag personligen anser att "Zorin OS" är min favorit. Men visst "Zorin OS" bäst! Eller? "Zorin OS" är ju till 97 % Ubuntu Linux så har vi den frågan avklarad.
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
ubot
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: "Andra öppna och fria operativsystem"

Inlägg av ubot »

Att frågor rörande "Mageia, Linux Mint eller Zorin OS" bör få förkomma är givet.
Jag visste inte att frågor om dessa distar hade förbjudits? :|

Vi har ju en avdelning för just "Andra öppna och fria operativsystem": http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewforum.php?f=62
Så vad är problemet?
Användarvisningsbild
fd.svensson
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: "Andra öppna och fria operativsystem"

Inlägg av fd.svensson »

Är det någon som raderat ett sådant inlägg för dig Pink Panter?
Hoppas att det i så fall är ett misstag, då även Android får skylta där och det har ju inte mycket ubuntu i sig.
:) Om någon gör dig illa. Skriv ner det i sanden. Om någon gör dig gott. Knacka in det i sten. :) Afrikanskt ordspråk
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"