Hej,
Jag har i min server ett trådlöst nätverkskort. Det blev enklast så, den agerar filserver och gör ingenting jätteavancerat. När jag skall kopiera stora filer, typ en rippad dvd som skall in i biblioteket får jag problem, det går att kopiera en del, sedan dör anslutningen. Det är inga problem att strömma diverse stora filer, men just kopieringen fungerar inte så bra.
Finns det något sätt att lösa detta? Eller måste jag helt enkelt försöka ansluta den med en kabel istället?
Problem att kopiera stora filer trådlöst
Re: Problem att kopiera stora filer trådlöst
Hur kopierar du filerna, över vilket protokoll? (NFS, CIFS/SMB, FTP, HTTP eller något annat protokoll?
Lite mer info om klient och server OS skadar inte heller, samt lite info om nätverket. Vad är det för nätverkskor på klient och servert, accesspunkt.. ju mer information desto större chans att någon kan hjälpa till.
Lite mer info om klient och server OS skadar inte heller, samt lite info om nätverket. Vad är det för nätverkskor på klient och servert, accesspunkt.. ju mer information desto större chans att någon kan hjälpa till.

blogg @ Gargamel.NU