Färger konstiga i Firefox

Skrivbordsmiljöer, fönsterhanterare och desklets
Användarvisningsbild
axel112

Färger konstiga i Firefox

Inlägg av axel112 »

Har lite problem med färgerna i Firefox.

Har java 7 och flash 11.2 r202.
Firefox 14.0.1

Färgerna är finfina i Chromium.

Några idéer?

https://dl.dropbox.com/u/27116410/colors.png
Användarvisningsbild
fd.svensson
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Färger konstiga i Firefox

Inlägg av fd.svensson »

Vet inte om den här länken kan hjälpa dig.http://support.mozilla.org/questions/79 ... a&r=2&as=s
Kör inte ubuntu just nu.
Läser även det här:
Java is not being detected in firefox 5.0.1
28 replies 81 people have this problem 0 new this week
Jag kör hela tiden beta med auto upd. så jag har ingen koll på vilken jag har ;D
:) Om någon gör dig illa. Skriv ner det i sanden. Om någon gör dig gott. Knacka in det i sten. :) Afrikanskt ordspråk
Användarvisningsbild
axel112

Inlägg av axel112 »

Nix, allt java verkar fungera.

Men jag funderar på om det finns någon inställning som ställer in antalet färger i firefox eller java kanske. För det ser misstänkt likt ut något som ska visas i många färger men som visas i ett fåtal.
Antec

Inlägg av Antec »

Hej, har du provat Firefox 15, det kanske kan blir bättre med den? Jag har själv inte haft några konstiga färger i Firefox.. Jag använder själv Firefox 15 sen har jag Chrome istället för Chromium. Har du bara sett dom problemen i Firefox och inte i några/något annat program, jag menar då om du märkt problemet utanför webbläsaren i nått läge?
Användarvisningsbild
axel112

Inlägg av axel112 »

Nix, inte i något annat program utanför Firefox. Skumt är det.

Är inte säker på vilken version jag kör, får kolla det.
Antec

Inlägg av Antec »

Ja det där låter lite knepigt håller jag med om, det jag funderar på är vilken Java 7 använder du är det den öppna lösningen eller om du använder oracle java 7 helst då 1.7.0_07 hoppas jag eftersom den tidigare var inte säker! Den Javan är anpassad för NPAPI jag använder den själv och vet att den fungerar jättebra för Firefox 15 och Chrome 21.0.1180.89.
Så knepigt är det verkligen :?:

Edit: Är det miss-färgningar rent allmänt i Firefox eller gäller färg-felet bara för Java objekt? Får du liknande fel även med flash objekt?

Jag undrar om det är det här felet du råkat ut för? Det finns rätt mycket att läsa om i övrigt just om att Firefox tappar dom korrekta färginställningarna, jag hittade den här rapporten bl.a: https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=629312

Då jag själv jämför den här jpg bilden http://www.chabek.cz/images/bg.jpg så märker jag att med Firefox så är det skillnad, Bilden ska vara blå men med Firefox så är den inte lika blå som med Chrome, den liksom skimrar svagt mot lila och det syns mer längre ner på bilden ??? Skillnaden är inte så stor men det syns ändå direkt på en gång om man jämför mellan Firefox och Chrome :-\

Nu då man kollat ett tag på bilden så tycker jag skillnaden är större än då jag först kollade!
Antec

Inlägg av Antec »

Nu har jag även kollat på en annan Ubuntu dator med annan skärm och där har jag Chromium och det är samma skillnad på den datorn, bilden blir mer lila med Firefox än med Chromium, bilden ska vara nära klarblå, det tycker jag att den är i både Chromium och Chrome. Eftersom jag aldrig nästan använder Firefox så för min del så gör det inte så mycket att färgerna inte är riktigt korrekta med den webbläsaren, sen vet jag heller inte eftersom jag nästan aldrig är i inställningarna för Firefox om det finns något knep för att kalibrera färgerna mer korrekta i Firefox.. Någon kanske känner till här om det går. Undrar nästan när Ubuntu ska överväga att skippa Firefox som den webbläsare som ingår i grundinstallationen. :D
Användarvisningsbild
axel112

Inlägg av axel112 »

Detta verkar lovande. ;D

Ska kolla när jag sitter vid den datorn nästa gång. I'll be back...
Användarvisningsbild
axel112

Inlägg av axel112 »

Antec skrev:Jag undrar om det är det här felet du råkat ut för? Det finns rätt mycket att läsa om i övrigt just om att Firefox tappar dom korrekta färginställningarna, jag hittade den här rapporten bl.a: https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=629312
Så var det. Ändrade som där stod och vips så var färgerna ok.

Tackar! :kram:
Skriv svar

Återgå till "Skrivbordet"