Hej
Efter jag bytte till 12.04 har Firefox fått en ny egenhet som jag tycker är lite märklig. När man öppnar en session på nytt efter att FF stängts ned och klickar på en sparad tabb så laddas den om, istället för att ligga kvar cachad sedan sist. Kan man ändra detta på något sätt?
Tack!
Sidorna laddas om i 12.04/FF13
Re: Sidorna laddas om i 12.04/FF13
I about:config kan du ställa in browser.sessionstore.resume_from_crash och browser.sessionstore.resume_session_once
till false. browser.sessionstore.max_tabs_undo och browser.sessionstore.max_windows_undo till 0 (noll).
Finns de inte där kan du skapa dem med ett högerklick. De två första är boolesk de två andra är heltal.
till false. browser.sessionstore.max_tabs_undo och browser.sessionstore.max_windows_undo till 0 (noll).
Finns de inte där kan du skapa dem med ett högerklick. De två första är boolesk de två andra är heltal.
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
coolt, vilken visdom du besitter... Fixat nu, tack!
Fast det funkar fortfarande inte. Om jag går till en tabb som jag inte haft öppen sedan jag öppnade FF-sessionen så är den först blank och laddas sen, istället för att ligga cachad sedan sist. Och då har jag alltså ändrat enligt dina instruktioner.
Nåt annat tricks?
Nåt annat tricks?
I FF-menyn, bocka ur
Redigera > Inställningar > Allmänt > Ladda inte flikar förrän de visas
Redigera > Inställningar > Allmänt > Ladda inte flikar förrän de visas