Jag funderar på att köpa en HTC (första smartphone för mig)
Fungerar det över lag bra att koppla in HTC's modeller till Linux Ubuntu/pinguy m.m.?
Eller är det någon/några modeller jag ska undvika?
/MrT
HTC - Linux ?
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi frågor relaterade till fysisk hårdvara.
Ubunturelaterade frågor ska ställas i Hårdvara
I detta forum diskuterar vi frågor relaterade till fysisk hårdvara.
Ubunturelaterade frågor ska ställas i Hårdvara
- mcNisse
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Re: HTC - Linux ?
Min HTC har fungerar bra. Har en arbetskamrats HTC som har tappat förmågan helt att koppla upp sig mot datorn men usb...
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Våra funkar bra, men vi kör inte htc synk, har inte testat det så jag vet inte om det funkar. När jag pluggar in luren väljer jag att använda den som diskenhet, då funkar den som ett vanligt usb-minne, dvs det är sd-kortet som man kommer åt. Synkar kalender, mejl, kontakter och inställningar via gmail, foton via dropbox och musiken via banshee.
Om man vill komma åt även systemfiler i en rootad lur så finns sdk-tools, dom är ju inte till för htc, utan för android öht. Om du vill kunna roota luren så kolla lite efter vilka möjligheter det finns på forumet hos xda-developers.com, men även om det kan vara lite trixigt på vissa lurar så brukar det alltid finnas någon metod att fixa det.
Om man vill komma åt även systemfiler i en rootad lur så finns sdk-tools, dom är ju inte till för htc, utan för android öht. Om du vill kunna roota luren så kolla lite efter vilka möjligheter det finns på forumet hos xda-developers.com, men även om det kan vara lite trixigt på vissa lurar så brukar det alltid finnas någon metod att fixa det.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch!