massöverföra filer till calibre
massöverföra filer till calibre
Tänkt dig att har en mapp med massor eböcker sorterade i undermappar efter ämne och sedan vidare för varje bok. Tänk dig sedan att du vill "registrera" alla dessa i calibre. Om du gör det manuellt så måste du i calibre öppna map för map tills du kommer till pdf-filen för att sedan lägga den i calibres bibliotek. Ett jättejobb. Finns det inget kommando för att överföra filerna till calibre oavsett om de ligger i mappar eller inte? Inte ska man väl straffas för man råkar vara noga och tidigare sorterat allt i mappar? 

- mcNisse
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Re: massöverföra filer till calibre
Hej
Blev lite nyfiken på vad det var för program. Det verkar ju vara mycket användbart om man läser böcker.
Jag tror jag har hittat kommandot för ditt importeringsbehov. http://manual.calibre-ebook.com/cli/cal ... ibredb-add
Blev lite nyfiken på vad det var för program. Det verkar ju vara mycket användbart om man läser böcker.
Jag tror jag har hittat kommandot för ditt importeringsbehov. http://manual.calibre-ebook.com/cli/cal ... ibredb-add
Jag har inte använt det så mycket men det verkar bra.
Däremot fick jag inte till det med kommandot. Har jag fel när jag tror att det är:
?
Jag fick följande felmeddelande:
Däremot fick jag inte till det med kommandot. Har jag fel när jag tror att det är:
Kod: Markera allt
calibredb add --recurse, -r [+ söksträngen till huvudmappen med undermappar]
Jag fick följande felmeddelande:
Kod: Markera allt
sage: calibredb add [options] file1 file2 file3 ...
Add the specified files as books to the database. You can also specify directories, see
the directory related options below.
Whenever you pass arguments to calibredb that have spaces in them, enclose the arguments in quotation marks.
calibredb: error: no such option: --recurse,
--recurse och -r är två sätt att skriva samma sak. Testa en utav dom.Ainigma skrev:Jag har inte använt det så mycket men det verkar bra.
?Kod: Markera allt
calibredb add --recurse, -r [+ söksträngen till huvudmappen med undermappar]