Idag startar "Ubuntu App Showdown Contest" som är en tre veckor lång tävling där försök görs för att väcka mer uppmärksamhet till Ubuntu App store. Jag såg en kortare diskussion om att några var intresserade på IRC så jag tänkte att jag postar här så får vi se hur stort intresset är.
En app jag har funderat på en sväng är om det finns intresse av en "Ubuntu-se" app. Problemet jag upplever och jag antar att nya användare av Ubuntu känner också är att jag är ganska ensam i Ubuntu gränssnittet. För att råda bot på detta tänkte jag mig en "Ubuntu-se" lense (sv. Lins?).
Denna lense skulle då innehålla några olika scopes så som #Ubuntu-se twitter feed, senaste forumsposterna, senaste olösta forumposterna, populäraste forumposterna senaste X antal dagar. Det mesta av detta skulle bli länkat till Ubuntu-se.org i standardwebbläsaren.
Det var kort om min idé, någon annan som har någon annan idé eller tankar om mitt förslag?
Några länkar
http://developer.ubuntu.com/
The Ubuntu App Showdown
Regler - The Ubuntu App Showdown
Getting started with Quickly (Youtube 3:30 min)
Reddit tråd om app idéer
Nyheten om tävlingen
Uppdatering av tävlingsreglerna
Ubuntu App Showdown Contest - En Ubuntu-se app?
- christoffer
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
- Kontakt:
- HOLMEN
- Fadder
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
- Kontakt:
Re: Ubuntu App Showdown Contest - En Ubuntu-se app?
Hej,
Det låter som en rolig idé!
Jag ska spåna lite så kanske man skulle sätta igång med det och se vad det blir.
Jag har velat ställa upp i denna tävling, men inte riktigt vetat med vad. Och även om jag kanske inte väljer att göra applikationen till denna tävling, så skulle det vara lite roligt.
Kanske finns det fler som är sugna?
Det låter som en rolig idé!
Jag ska spåna lite så kanske man skulle sätta igång med det och se vad det blir.
Jag har velat ställa upp i denna tävling, men inte riktigt vetat med vad. Och även om jag kanske inte väljer att göra applikationen till denna tävling, så skulle det vara lite roligt.
Kanske finns det fler som är sugna?