Presentation: Pontus Öhman (Val till Team Contact)-Delad

Denna kategori är till för de som är medlem på https://launchpad.net/~ubuntu-se
Användarvisningsbild
fd.svensson
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Presentation: Pontus Öhman (Val till Team Contact)-Delad

Inlägg av fd.svensson »

Försöker få in Broder Tuck och ycc här.
Så här får det bli. Jag har inte rättigheter att sammanfoga :P
Jag flyttar de riktiga inläggen till Bortmodererade Inlägg. Inte för att jag tycker det är fel på dem, utan att det blir för rörigt här annars.
Skriver naturligtvis in det i dem.
Lasse

HakanS inlägg
Vilken roll en person har inom en LoCo-arbetsgrupp bestäms av gruppmedlemmarna internt. Det är inget som man automatiskt kan få för att man blir TL eller TC. Har du bara tid så finns det ju inget som hindrar att du engagerar dig inom någon grupp.
HakanS
Team Leader

av ycc Idag, 01:39

Det har nog alltid setts som självklart att lämna admin/mod-post om man blir förtroendevald. vulfgar gjorde ju t.ex. det.

Admin och mod har ju mod-rättigheter. Den förtroendevalde är ju tillsatt genom val, förstås. Den som är tillsatt genom val skall ju inte vara med i moderatorgruppen och påverka modereringen. Den som deltar i valkamp och diskussioner om hur forum skall skötas skall inte kunna påverka hur dessa dsiskussioner modereras.

Ubuntu/Linux - Grunder: En introduktion till Ubuntu och Linux
Broder Tuck Idag, 10:49
ycc skrev:. . . . Den som deltar i valkamp och diskussioner om hur forum skall skötas skall inte kunna påverka hur dessa dsiskussioner modereras.
Jag håller med ycc. +1
av Kirill Idag, 19:39

Hade inte kunnat säga det bättre, då det här klart och tydligt framgår att jäv kan uppstå.

Men, då det är svårt att få fram personer som är villig att ställa upp och sköta saker, så måste ett beslut fattas för att underlätta det hela. Har vi bara en portaladmin, och inte kan få fram en annan så kan vi inte bara plocka bort den ende vi har.
:) Om någon gör dig illa. Skriv ner det i sanden. Om någon gör dig gott. Knacka in det i sten. :) Afrikanskt ordspråk

Återgå till "LoCo Sverige"