- Kunna välja vilken kanal i kanallistan som är default-vald, om någon är det alls. (20 kr)
- Kunna välja "högsta kvalitet" på programmet som ska laddas ner, som default läge, oavsett vilken denna kvalitet är. (T.ex. "Ström: 2400" i fallet med svtplay, som även är enda kanalen jag bryr mig om...) (80 kr)
- Associera en default-path/katalog som varje kanals program/textfil laddas ner till. Om jag t.ex. anger "/home/video/svtplay" för svtplay så kommer rutan som frågar mig om var strömmen ska sparas att redan ha hoppat in i "svtplay"-katalogen. (80 kr)
- Auto-skapa undermappar för programmen/texterna och/eller välja deras mapp. Om jag t.ex. laddar ner "Kobra" från svtplay ska pirateplayer skapa en mapp i mnin default.path for svt.play, ochi den ska den skapa en mapp som heter "Kobra", där alla Kobra-avsnitt hamnar. (100 kr)
- Auto-döpa filer till programmets namn, men även låta användaren ändra det om nu inte förslaget passar. (120 kr)
- Visa programinfo/beskrivning av valt program, i programlistan eller till höger om den. (50 kr)
Notera: I detta inlägg uppmanas inte någon till att faktiskt ladda ner något illegalt, vilket vore dumt med tanke på att det är brottsligt enligt svensk lagstiftning. Syftet med inlägget är att främja utvecklingen av programmet och se till att täcka upp vad jag menar fattas i koden. Vänligen bryt inga lagar medan du kodar.