Hejsan.
Vill bara papeka att jag inte har nagra svenska bokstaver
Jag har varit tvungen att sitta med Windows allt for lang tid nu eftersom Ubuntu inte funkar att intallera pa min dator. Installationen misslyckas varje gang. Har forsokt via CD, Dvd, Usb, Mobil och alla satt som ar mojliga. Testat branna i olika hastigheter, Bytt skivor, Anvant olika program for USB och precis allt som jag kan komma att tanka pa. Men det funkar aldrig. Var ar det som gor detta jag blir riktigt frutrerad!
Ursakta dalig svenska. Inga saker sitter dar dem ska tydligen
Star följande
"Installationsprogrammet påträffade ett fel vid kopiering av filer till hårddisken:
[Errno 5] Input/output error
Detta händer ofta på grund av en trasig cd/dvd-skiva eller enhet eller en trasig hårddisk. Det kan hjälpa att rengöra skivan, bränna skivan i lägre hastighet, rengöra linsen i cd/dvd-enheten (rengöringspaket finns ofta tilgängliga från elektronikleverantörer), kontrollera huruvida hårddisken är gammal och behöver ersättas eller att flytta systemet till en miljö med lägre temperatur."
Sen Ubuntu 10.04 funkar Ubuntu inte installera
Re: Sen Ubuntu 10.04 funkar Ubuntu inte installera
Så ingen kan hjälpa? Jaha då är det lika bra att glömma Ubuntu då. Vilka jävla barnsjukdomar! En barnsjukdom som gör att jag inte kan installera Ubuntu.
Har du prövat med en -alternate-skiva?
Det har jag gjort, och funkar inte där heller.
-
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Kolla här: http://askubuntu.com/questions/65830/er ... to-install
Felet kan ligga på hårddisken du försöker installera till, på skivan eller USB-minnet du installerar från eller på ISO-filen du laddat ner och bränt från.
I tråden finns råd hur du kontrollerar dessa saker.
Felet kan ligga på hårddisken du försöker installera till, på skivan eller USB-minnet du installerar från eller på ISO-filen du laddat ner och bränt från.
I tråden finns råd hur du kontrollerar dessa saker.