Finns det på något sätt man kan specificera enskillda ikoner i gnome?
Tex jag har En blid som jag vill har ist. för iPod bilden som kommer med det Ikonpaket som jag har installerat.
Eller måste man Göra ett eget Ikonpaket?
Finns det något bra program till att redigera Ikonpaket till Gnome?
Specifiera enskilda ikoner
Oj vad folk var skrivglada på det här forumet.
Iaf. löst problemet. För er som är lika Newbie som miig och vill ändra, gör följande: Högerklicka på det/den enskillda dockument/mapp du vill ändra ikonen på > egenskaper > klicka sedan på den ikonen som visas och bara välj den png bild du vill ha som ikon.
Iaf. löst problemet. För er som är lika Newbie som miig och vill ändra, gör följande: Högerklicka på det/den enskillda dockument/mapp du vill ändra ikonen på > egenskaper > klicka sedan på den ikonen som visas och bara välj den png bild du vill ha som ikon.
- Gunnar Lundström
- Kontakt:
Om du vill byta ut en enskild ikon på en genväg du vill ha (eller annat) prova med att höger klicka på den, välj egenskaper, sen till vänster om "Name" har du en bild av ikonen - klicka på den, sen är det bara att välja en ny.
Annars, kan du byta ut ikonen i /usr/share/icons/<ikontema> för att göra det permanent (fast det skrivs över när du uppdaterar temat nästa gång)
det är vad jag kan tänka ut så här lite för tröttad ;P
Annars, kan du byta ut ikonen i /usr/share/icons/<ikontema> för att göra det permanent (fast det skrivs över när du uppdaterar temat nästa gång)
det är vad jag kan tänka ut så här lite för tröttad ;P
Ja nu fick vi veta hur man gör två gånger 
Tänkte inte svara igen men säga det att i Breezy kan det vara lite krångligt att välja en annan bild som ikon än de som syns som standard. Det går inte att välja vilket bild man vill använda i filbläddraren som kommer upp om man trycker på bläddra utan man får nöja sig med att välja mappen som bilden ligger i och efter att ha klickat på "Öppna" ställa markören efter sökvägen som nu angetts och trycka på enter. Då visas alla bilderna i den valda mappen.
Detta är åtgärdat i Dabber (nästa Ubuntu-släpp)

Tänkte inte svara igen men säga det att i Breezy kan det vara lite krångligt att välja en annan bild som ikon än de som syns som standard. Det går inte att välja vilket bild man vill använda i filbläddraren som kommer upp om man trycker på bläddra utan man får nöja sig med att välja mappen som bilden ligger i och efter att ha klickat på "Öppna" ställa markören efter sökvägen som nu angetts och trycka på enter. Då visas alla bilderna i den valda mappen.
Detta är åtgärdat i Dabber (nästa Ubuntu-släpp)
-
Jag skulle vilja bara byta ut en ikon i "startlisten", den på firefox nuvarande blå jordglob till den vanligaste ikonen med firefox räven. Går det?
Det ska inte vara några problem. Gå in på Startlisten -> Tillbehör -> Menyredigeraren Alacarte -> Internet menyn - Sen är det bara att högerklicka på firefox och sedan egenskaper.
Om inte den vanliga räven finns får du ladda hem en liknande ikon från antingen gnome-look eller valfritt ställe. Lycka till!
Om inte den vanliga räven finns får du ladda hem en liknande ikon från antingen gnome-look eller valfritt ställe. Lycka till!
Ja, eller högerklicka Firefox ikonen i panelen och välj Egenskaper