Jag har satt upp en trådlös övervakningskamera. 192.168.1.111
Den har en alarmfunktion. Rörelsedetektor med ftp överföring.
På hemmanätverket har jag en linuxmaskin som blivit tilldelad ip adress 192.168.1.70. till den har jag en extern hårddisk på vilken jag skapat en katalog för ett ta emot bilder från övervakningskameran.
Sökväg till katalogen är /media/D:/entre
Men vad är den fullständiga sökvägen som jag skall lägga in i kameran?
Jag har prövat med ip-adressen och sökvägen ovan. Deafult är port 21. Ska jag öppna den porten på datorn, och hur gör jag då?
ip kamera
- HOLMEN
- Fadder
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
- Kontakt:
Re: ip kamera
Du menar alltså den sökvägen som du ska ställa in på kameran för att nå din Linuxmaskins FTP-server?
Vad har du angivit för konto som kameran ska logga in på FTPn med? Finns det ett fält för att ställa in fjärrkatalogen i kameran? Vanligtvis så fyller man annars i fjärrkatalogen i host-adressen som så: IP:/din/katalog
Men i andra fall så kanske kameran lagrar sina bilder direkt i den katalog som den loggas in i - vilket i fallet om du använder ditt vanliga konto är din hemmapp.
Har du någon brandvägg aktiverad på din dator - UFW?
Kan du koppla upp dig mot din FTP från en annan dator?
Vad har du angivit för konto som kameran ska logga in på FTPn med? Finns det ett fält för att ställa in fjärrkatalogen i kameran? Vanligtvis så fyller man annars i fjärrkatalogen i host-adressen som så: IP:/din/katalog
Men i andra fall så kanske kameran lagrar sina bilder direkt i den katalog som den loggas in i - vilket i fallet om du använder ditt vanliga konto är din hemmapp.
Har du någon brandvägg aktiverad på din dator - UFW?
Kan du koppla upp dig mot din FTP från en annan dator?