Har kört unity sen det blev mer eller mindre ett tvång för hos ubuntu-användare men aldrig vant mig. Eftersom det gått så länge nu så började jag tröttna och letade efter alternativ. Gnome3 är samma sak som Unity numera och dom hederliga menyerna finns inte längre så det går bort också. Det går dock att köra Gnome classic men hittade Cinnamon när jag googlade och vissa påstår att det är bättre än både Gnome och Unity.
Cinnamon liknar mer ett Windows-utseende men visuellt tycker jag personligen att det verkar bättre än Unity.
Någon som har någon erfarenhet av Cinnamon?
Kan tillägga att Cinnamon är ett påhitt av Linux mint-gänget och det var inte mycket som behövdes installeras. Skillnad när man kör in Gnome eller KDE då det är jättemycket att installera.
Cinnamon istället för Unity?
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Cinnamon istället för Unity?
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: Cinnamon istället för Unity?
har ingen erfarenhet av det, men det verkar intressant. Måste testa. 

På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

- ZX Spectrum
Tyvärr har jag tappat bilderna på ikonerna. Har googlat men inte fått några konkreta svar. Bortsett från detta så är jag nöjd.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
- ZX Spectrum
Lyckades få tillbaka ikon-bilderna. Var tvungen att installera gnome för att det skulle fungera och sen köra en omstart av cinnamon. Är egentligen självklart då cinnamon baseras på gnome.
Testade även gnome 3 för andra gången med många månaders mellanrum och resultatet är lika negativt nu som då. Havererade totalt så menyn försvann där uppe. Blev utloggning via tangentbordet och in i cinnamon.
Testade även gnome 3 för andra gången med många månaders mellanrum och resultatet är lika negativt nu som då. Havererade totalt så menyn försvann där uppe. Blev utloggning via tangentbordet och in i cinnamon.